HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Desperat! Måste ha stativhögtalare!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

dts
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/04/16 :  16:34:36  Show Profile Send dts a Private Message
Dynaudio audience 50?
Menar du inte 42? Finns ju 52 också med dom kostar närmre 7000 om jag inte minns fel!
Jag har själv dynaudio audience 42 som jag är jäkligt nöjd med! Kör en H/K 670 till^

Jag ser nötter...
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/04/17 :  20:09:54  Show Profile Send 24U a Private Message
Hej Marbrink

En grej bara Dynaudio Audience 50 finns ej längre, de heter 52 och kostar ca 7.000 spänn numera. De som kostar 5.500 är A42. Vill avråda med H/K elektronik. Behöver kraftiga stärkare och värme. Du fick ett bra tips om Aegis och Du snackade om Dalis högtalare. Dali och H/K går bra ihop efter egen erfarenhet. De finare Dali-högtalarna låter väldans trevligt och är i regel betydligt mer lätta att få att spela ut än ex v Dynaudio...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/04/17 :  20:33:36  Show Profile Send rolandm a Private Message
Jag diggar mina ALR/Jordan Entry 2M skarpt, har inte lyssnat på senaste generationen (Entry M) men de låter knappast sämre än mina. SE versionen av mina lät renare och något snabbare, jag tror Entry M har flyttat ALR/Jordans karakteristiska "sound" ytterligare ett snäpp framåt.

Och vad är då detta "sound" för något? Ja, det är snarare inget "sound". Det är neutralt, klart och tydligt med ett stramt, men mycket välkontrollerat och högupplöst ljud - från bas till diskant. Finns klara "monitor" kvaliteter, de visar upp mixerlagren tydligt och bra och låter bra på all sorts musik. Detta tack vare hypersnabba aluminiumbas/mellanregister. Lådorna är stabila och distorsionen låg, det går att spela högt utan att ljudet grumlas. Passar all sorts musik, men kräver en del av källan. Bör passa förträffligt till H/K 650. Låter bättre ju bättre källor man har.

Själv har jag en Alchemist Axiom, en "no-nonsense" 40 wattare med utmärkt frekvensomfång där inget register excellerar på bekostnad av något annat, och med en lätt värme och kraftfull musikalitet. Supra Ply 2 ser till så att inget går förlorat på vägen till högatalarna.

Med högtalarna följer det med skumpluggar. Stoppar man i dem där bak (på högtalarna alltså) så blir lådan sluten och man kan placera dem nära bakväggen, vill man ha dem längre ut så plockar man ut dem. Med dem urplockade får bas/mellanregistret en lätt värme, till viss del på bekostnad av snabbheten.

Det är snygga högtalare som går att få silver, svart och trä. Fronten kan vara svart eller blå. Kostar strax under 4000:- för ett par.

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000