HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Åsikter om Pioneer-förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/03/18 :  14:05:55  Show Profile Send svanbo a Private Message
Har funderat på hur stor skillnad det skulle göra för mig att byta ut min gamla förstärkare mot en ny. Skulle därför vilja ha lite åsikter om Pioneer A-656 Mark II. Har kikat bl.a. på Arcam som alternativ, har dock inte lånat hem något än, vet därför inte hur det skulle låta.

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/03/18 :  14:07:31  Show Profile Send svanbo a Private Message
Kanske borde nämna att jag kör den ihop med en Denon DCD-920 CD och Monitor Audio B2 högtalare.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/03/18 :  14:38:52  Show Profile Send MartinH a Private Message
Skulle nog sattsa på en Arcam istället..Låter bättre. Vad ligger pioneeren i pris ??? Har en polare som skall sälja sin Arcam Alpha 7r för 5900:- (8500:-),den är ett par år gammal men i mycket fint skick, om det kan vara intressant ???
Mvh,Martin
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/03/18 :  15:25:24  Show Profile Send Melker a Private Message
Jag har en A-757 och den har en lite mörk/dov klang eller ett lugnare spelsätt, åtminstone om man jämför med mitt gamla marantz slutsteg. Nu har jag haft 757:an inkopplad ett tag och jag trivs rätt bra med detta soundet eftersom det aldrig blir jobbigt att lyssna. Jag vet inte hur din denon cd låter eller vilken karaktär dina högtalare har men jag skulle gissa att du kommer att få en mer spänstig eller piggare ljudbild om du byter förstärkaren. Om detta är en förbättring eller ej kan ju bara dina öron tala om för dig :-). Varesig A-757 eller A-656 är ju inga direkt nya modeller men på beg marknaden så tycker jag att de är rättså prisvärda (jag har sett A-757 för ca 2000:-) om man klarar sig utan fjärr.

Men som alla andra också skulle råda dig: se till att få låna hem...bla...bla...bla

Melker

Halmstad
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/03/18 :  16:56:50  Show Profile Send svanbo a Private Message
Jo min 656 är också lite murrig sådär, trivs rätt ok med det... Fast det skulle vara intressant att prova med något annat. Högtalarna är nog ganska spänstiga och ljusa i sig, så det skulle säkerligen bli rätt stor skillnad på ljudkaraktären. Köpte den för ett par år sen för 2000, och då hade den några år på nacken... Så man får väl inga stora pengar om man kränger den vidare...

I nuläget är jag inte direkt intresserad av en ny förstärkare, då de ekonomiska resurserna inte riktigt finns... Just nu gör jag bara lite efterforskningar. Men annars låter det intressant! Jag återkommer om/när det blir aktuellt.

Tack för synpunkterna, gärna fler!
Go to Top of Page

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2003/03/18 :  18:03:41  Show Profile Send Jonas N a Private Message
quote:
Har en polare som skall sälja sin Arcam Alpha 7r för 5900:- (8500:-),den är ett par år gammal men i mycket fint skick, om det kan vara intressant ???

5.900:- verkar vara lite väl saftigt pris för en så pass gammal förstärkare. Inte mycket över 3000:- vore mer rimligt. Om din polare kan tänka sig att gån ner i pris så kanske han har en köpare. Han kan då maila mig.

mail: jnym@email.com
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2003/03/18 :  19:19:15  Show Profile Send vincent a Private Message
Dom duger som fågelholkar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000