HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Royd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

magpau
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/03/18 :  10:07:44  Show Profile Send magpau a Private Message
Jag undrar vad Ni har för erfarenheter av Royd. Jag har trots att jag har känt till märket i många år aldrig haft tillfälle att höra deras högtalare. Har någon hört Royd RR3? Eftersom jag bor i Stockholm är det en bit till Lasses hifi i Falun som säljer dem och innan jag ger mig ut och reser vill jag gärna höra Era synpunkter. Jag prioriterar framförallt närvarokänslan i musiken.

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/18 :  12:28:09  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Hej!!!
Jag har lyssnat på de nya Royd-högtalarna vid flera tillfällen. Min favorit är RR2, men det beror mest på att jag tycker om att lyssna rätt så högt.

De är definitivt värda resan för en lyssningsstund:-). De är en alldeles utmärkt närvärokänsla samt att de är en högtalare som det riktigt roligt att lyssna på. Jag har tagit med mig några av mina vänner som inte är hifiintresserade och alla har varit imponerade.

Åk dit och lyssna så får du bilda dig en egen uppfattning. Det är i alla fall värt resan.
Lycka till!!!
Go to Top of Page

JE Jr
Member

52 Posts

Posted - 2003/03/18 :  16:44:44  Show Profile Send JE Jr a Private Message
Jag använder Royds f.d. billiga högtalare, A7X, och jag tycker den är helt ok, men jag har inte provat så många andra heller...

Lasses Hifi är iallafall värt ett besök!

De har förresten ett par beggade Royd Abbot (Kostade 10K nya för ett par år sedan) att erbjuda.

Någon mer än jag som använder Roydhögtalare??
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000