HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Märkligt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freahl
Member

80 Posts

Posted - 2003/03/15 :  22:10:37  Show Profile Send Freahl a Private Message
Har haft två par kablar inkopplade men inte använt mig utav bi-wire. Alltså bara ett par som spelar, men två par inkopplade. Det sitter en bygel emellan de två par kontakter som sitter på högtalarna. Gör detta nått? Om då ett par spelar, vad gör de andra paret då? Går det tillbaka nån signal till förstärkaren? Är det farligt så fall?

Låter lite konstigt men jag tog bort det andra paret helt från högtalare och förstärkare, och tyckte att ljudet blev bättre. Speciellt djupet, bredd och höjd.

På förstärkare(H/K 630) finns det "speaker 1" och "speaker 2" knappar. Bara "speaker 1" har varit intryckt.
Trots detta så låter det bättre med bara ett par kablar inkopplade, trots att bara ett par spelar när två par kablar är inkopplade.

Förstår du?

"Mindre är mer"

nl
Member

324 Posts

Posted - 2003/03/15 :  22:21:43  Show Profile Send nl a Private Message
Hej

Du får en jordslinga med deom andra hötalarkablarna inkopplade också. Iof en kort slinga med mest koppar(gissar jag). Trevligt att du hörde skillnad då.
Go to Top of Page

Freahl
Member

80 Posts

Posted - 2003/03/16 :  11:44:09  Show Profile Send Freahl a Private Message
tack för svaret, lite klokare har jag blivit.

"Mindre är mer"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000