HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 McCormack Micro Line Drive
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

trotyl
Member

50 Posts

Posted - 2003/03/14 :  20:58:59  Show Profile Send trotyl a Private Message
Hej!

Är i behov av ett bra och (någorlunda) billigt försteg. Har lånat hem ett McCormack Micro Line Drive som låter mkt bra enligt mej.

Frågan är bara vad jag bör betala för det. Det är "nytt" men har en ful skada på fronten. Försäljaren mumlade något om halva nypriset i förbifarten.

Vad är nypriset? (återigen så mumlade han något om 11.000 men jag tvivlar på det... sett ett pris på 795USD någonstans.

Vad är ett bra pris på det tycker ni?
/Mikael

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2003/03/14 :  22:44:50  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Nypriset kan mycket väl ha varit 11.000 i Sverige.
Skadan på fronten drar ned värdet avsevärt, otroligt svårsålt om du i framtiden tänkt avyttra det på begagnatmarknaden.

3.000:- av en privatperson kanske? Beroende på skadans omfattning. Handlaren vill säkert ha bortåt 5000:-.
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/03/15 :  11:26:14  Show Profile
Är skadan av sådan art att den inte går att putsa bort ??? Skälet till att jag frågar är precis som Jonas N skriver: Andrahandsvärdet på denna torde vara en tiondel av nypriset när du skall sälja den vidare... Folk kan lätt tro "f-n vilken vårdslös typ). Samma sak bör du fråga säljaren: Hur uppkom skadan - har den någon påverkar på elektroniken ???

Min högst personliga bedömning är alltså avstå, men om du kan få den för 3000 sek så kanske det kan klassas som ett klipp ???
Go to Top of Page

trotyl
Member

50 Posts

Posted - 2003/03/15 :  11:32:46  Show Profile Send trotyl a Private Message
Det är lite så jag också resonerar. Får man den för 3000 så kan man ju alltid låta den stå i garderoben tills det är dags att skaffa en "köksstereo" vid en uppgradewring.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000