HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Beg från USA-betala...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/14 :  19:18:48  Show Profile Send drgreen a Private Message
Någon som har erfarenhet av att köpa beg utrustning från USA från privatperson? Hur har ni då betalat? Det finns ju "Paypal" å så kan man betala med check på ngt sätt...hur går man då till väga?
tax-am för tips å råd

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/03/15 :  01:30:56  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
kör paypal så har du lättare att spåra vart pengarna tagit vägen så du kan få tillbaks dom.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/03/15 :  08:34:31  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
www.bidpay.com funkar bra om man handlat på auktion. De säljer money orders över hela(?) världen upp till $700. Men det kanske inte räcker?

För större summor gå till banken och gör en utlandsbetalning. Kostar några hundra i avgift.

Jag har handlat med bidpay, paypal och via bank, allt har funkat bra, men ingen av säljarna har krånglat så vilket som är bäst om man vill stoppa pengarna vet jag inte. Gissar att de två första alternativen har bästa skyddet för köparen.

Deklarera godset som 'gift' om du vill slippa tull och moms. En samvetsfråga.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

SPe
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/03/15 :  08:47:49  Show Profile Send SPe a Private Message
Både paypal och bidpay funkar bra om köparen själv är registrerad förstås.
Det går bra att göra banköverföringar själv worldwide om man har bank via nätet men då måste du veta hans lokala banknamn och en massa nummer osv.
Men det jag tror du syftar på är en check som är utställd på köparen personligen i en nationell bank i det landet, som du kan köpa på din bank på beloppet. Sist jag gjorde så var avgiften 75 SEK.
Sen för att slippa tull o moms så har det för mig gått bra med 'gift' och att utrustning varit 'Recievers property, return from service' osv. det gäller att vara kreativ
Lycka till
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/15 :  10:16:55  Show Profile Send drgreen a Private Message
Tack för tipsen! ska höra med säljaren vad som föredras oxå!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000