HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 stativ eller inte? stor skillnad????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mr_fit2002
Starting Member

18 Posts

Posted - 2003/03/14 :  08:50:14  Show Profile Send Mr_fit2002 a Private Message
Har just nu mina jamo cornet 145 placerade på var sin sida av tv.n ståendes på en tvbänk. Blir det stor skillnad i ljud om jag köper ett par bra stativ (runt 1500-2000kr) till högtalarna????
Tacksam för svar
Mvh Fredde

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/14 :  08:55:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja det blir det. Du får ju bl a större möjlighet till att flytta högtalarna till en mer optimal placering.Även det att de hamnar stabilare än om de står på en bänk kommer att ge märkbara förbättringar. MvhKristofer
Go to Top of Page

must
Member

98 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:10:52  Show Profile Send must a Private Message
Den största förbättringen kommer helt klart från att du gör dig av med reflekterande ytor nära högtalaren.
Tillverkaren har lagt ner mycken möda på att utforma ett kabinett som inte påverkar signalen. Ställer du högtalaren på en bänk så får du en stor reflektionsyta UNDER högtalaren.

Vibrationsdämpningen har liten till obefintlig effekt, beroende på vilket stativ eller bänk du har.
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/03/14 :  11:14:57  Show Profile Send iffe a Private Message
Kan bara hålla med, jag skaffade stativ och skillnaden blev klart märkbar. Tror också att det mest beror på att jag kunde placera högtalarna bättre.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000