HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stereophile i digital form
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/13 :  12:06:41  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Hej!!!
Tänkte att jag skulle tipsa om en sak som jag upptäckte igår. Man kan prenumerera på Stereophile för ca 150 kr/året genom att beställa den i digital form från www.zinio.com. Man får en digital kopia som innehåller allt som finns i den tryckta varianten, plus att man kan klicka på länkar i table of contents och automatiskt hamna där man vill. Smidigt och väldigt behändigt. Jag blev klart positivt överraskad!!!

Jag själv sitter på modem och då tog det ca en timme att få hem ett exemplar. Men det blir ändå bra mycket billigare än att köpa den i någon affär(Om det nu finns någon i närheten).

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/03/13 :  12:46:33  Show Profile Send markku a Private Message
Du glömde att berätta oss om programvaror, som behövs för att kunna hämta och läsa dessa digitala publikationer.

Zinio Delivery Manager och Zinio Reader tar 20.8MB samman med härliga DirectX komponenter. Hoppas ingen skall få problem efter installation.

Men härlig tuff är effekten när man bläddrar sidor fram-/bakåt, bättre än med PDF och Acrobat Reader, ville jag säja.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Edited by - markku on 2003/03/13 12:46:56
Go to Top of Page

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/13 :  18:31:58  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Hallo igen !!!
Marku har helt rätt, glömde att berätta att man var tvungen att ladda hem programvarorna. Allt fungerade dock över förväntan, inget krångel. Fast med modem tog det lite tid...
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/03/13 :  19:06:42  Show Profile Send nin a Private Message
Rätt värdelöst IMHO. För 35 $ (alltså kanske runt 300kr idag) så får du ett helt år hem i lådan. MYCKET trevligare att ligga i sängen eller sitta i soffan med en tidningen än en data burk, IMHO
Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2003/03/13 :  19:07:45  Show Profile Send Steffo a Private Message
Stereophile kostar ju inte mer än $25/år!!! Det är väl inte farligt??
En vän till mig sa:"Det finns inget värre än att snåla bort sig!" Kanske ligger nåt i det???

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/03/13 :  19:16:17  Show Profile Send nin a Private Message
Oj, det kanske var 25$ jag skicka...
Go to Top of Page

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/13 :  20:45:14  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Oki, hade lite bekymmer med att tidningen inte kom förut när jag prenumerade. Men det var några år sedan så de kanske har fått ordning på det nu. Har för mig att det kostade bra mycket mer då också om man skulle ha tidningen till Europa. Men håller med om att det är roligare att läsa den i soffan.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/03/13 :  21:01:23  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Subscription Rate (US Dollars)
International: 12 issues for $26.97
Den kommer till mig från Tyskland och det har fungerat exemplariskt i över ett år nu.




Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2003/03/13 21:02:31
Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2003/03/13 :  21:04:06  Show Profile Send Steffo a Private Message
Stereophile brukar ha "SPECIAL OFFER!, one year for only $12.97". Med tanke på hur jätte dåliga vissa andra tidningar är borde alla prenumerera på S. i stället!!!!

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/13 :  21:10:18  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Tack Jorma!!!, då blir det pappersvarianten nästa år.
Go to Top of Page

odling
Starting Member

23 Posts

Posted - 2003/03/13 :  21:29:11  Show Profile Send odling a Private Message
quote:
glömde att berätta oss om programvaror, som behövs för att kunna hämta och läsa dessa digitala publikationer.

Zinio Delivery Manager och Zinio Reader tar 20.8MB samman med härliga DirectX komponenter. Hoppas ingen skall få problem efter installation.

Men härlig tuff är effekten när man bläddrar sidor fram-/bakåt, bättre än med PDF och Acrobat Reader, ville jag säja.


Som vanligt för oss som kör Mac då, inte en chans?
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/03/13 :  21:29:52  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Man får väl tacka för påminnelsen. Jag hade glömt att förnya, men nu är man prenumerant igen. Löjligt billigt faktiskt, kostar den inte runt hundringen per nummer om man köper den på någon interpressbutik?
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/03/13 :  23:20:08  Show Profile Send nin a Private Message
Har fått hem Stereophile nu i över 3 år utan problem. Kör på!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/13 :  23:21:05  Show Profile Send ekman a Private Message
så billigt? BAH måste skriva upp sig direkt...
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2003/03/13 :  23:54:12  Show Profile Send Conan a Private Message
Tack för tipset, AmericanTabloid! Jag blev också postitivt överraskad över hur bra det fungerade och hur jäkligt läckert det såg ut i det här formatet!

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/03/14 :  14:36:58  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Steffo: de har nu ett erbjudande för $11.97 men bara om man bor i USA... för oss andra är det $26.97 vilket fortfarande är billigt (press-stop tror jag tar 110:- för ett nummer)...

Så det är alltså denna blaska man ska ha?!

/P

Edited by - Per Berger on 2003/03/14 14:38:45
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/14 :  15:24:22  Show Profile Send n0p a Private Message
Om man prenumerear digitalt, får man spara tidningen på sin egen hårddisk eller får man läsa den "streamad"?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2003/03/14 :  16:02:21  Show Profile Send Conan a Private Message
Tidningen tankas ner till din dator så du läser den från hårddisken med det medföljande programmet. Och om jag fattat det rätt kan man även återtanka alla betalda tidningar från zinio om man t.ex. skulle råka ut för datorhaveri.


Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000