HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stativ typ
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/07/29 :  21:04:59  Show Profile Send n00b a Private Message
Alltså jag vill hitta ett par bra och lagom billiga stativ till mina högtalare. Nu har jag dom där som består av 3 rör (atacama) vilka jag menar =)))

Jag gillar inte dom riktigt. Sen så tycker jag inte att högtalarna står så bra på dom och att dom inte är så stabila. Spikes:en på dom är riktigtt dåliga med ifos. Kanske man skulle ställa dom på något annat =))

Ni som hållit på så länge ni måste ju provat en väldans massa. Kanske till oched har ett par här i sthlm som man kan köpa ??=))

Ett par tips är väl inte så mycket begärt =)

Hur som helst så är jag sjukt nöjd med mina nya fina högtalare, kanske skall ta med dom när jag lägger mig =))

//jonas

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/07/29 :  21:51:08  Show Profile Send David A a Private Message
Kör med soundstyle stativ till mina 1.3se. Provade inte så många, men dom här silverfärgade smälter ihop som hand i handsken med högtalarna rent estetiskt. Det kan ju vara kul om man kan få anläggningen att smälta ihop med möbleringen, istället för att haverera den.
Om du har rejält med pengar i påsen skulle jag nog rekommendera dom som importören(tonkraft?) själv använder vi demos. Gjord i sten, kostar därefter... 5000 har jag för mig.

Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/07/29 :  22:07:56  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:

Kör med soundstyle stativ till mina 1.3se. Provade inte så många, men dom här silverfärgade smälter ihop som hand i handsken med högtalarna rent estetiskt. Det kan ju vara kul om man kan få anläggningen att smälta ihop med möbleringen, istället för att haverera den.
Om du har rejält med pengar i påsen skulle jag nog rekommendera dom som importören(tonkraft?) själv använder vi demos. Gjord i sten, kostar därefter... 5000 har jag för mig.





tnx, hmm ska kika på det ...

alltså mina skitstativ är snea satan helt sjukt =(((

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/07/29 :  22:17:35  Show Profile Send David A a Private Message
Innan jag köpte dessa hade jag ett par för 500:- som nödlösning några veckor. Såg ut som lutande tornet i pisa

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2002/07/30 :  09:14:05  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Byggde mina av lecablock och MDF, och de fick därefter namnet "betongkeso" av en tjej som var på besök. Byggkostnaden uppgick till ca 300 spänn för båda. Skall i framtiden förse dem med riktiga fötter, antagligen SD. Skall försöka få fram en bild på dem när även högtalarna är färdiga, för de ser dyra ut...

...jag är retrofuturist; framtiden var bättre förr..
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/07/30 :  09:53:34  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Då måste jag fråga dig n00b om du verkligen har justerat spikesen ordentligt? Jag vet vilken modell du menar och dom står hur stadigt som helst. Sedan tycker jag att dom är väldigt snygga, framförallt i silver.

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/07/30 :  10:27:05  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:

Då måste jag fråga dig n00b om du verkligen har justerat spikesen ordentligt? Jag vet vilken modell du menar och dom står hur stadigt som helst. Sedan tycker jag att dom är väldigt snygga, framförallt i silver.

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P)




Jofan jag har justerat spikarna ordentligt men plattan uppe på är lite sne. Alltså för att vara ärlig så vet jag inte hur man brukar ställa högtalarna på plattan där uppe. Kanske kan man sätta något i mellan ?

Jag orkar inte riktigt pilla heller =)))


sen är mina svarta me =(((


//jonas

"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/07/30 :  11:05:09  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Sätt dämpkuddar mellan högtalaren och stativet.
T.ex. TemaIsolator för 250:-/8-pack funkar bra.


Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000