HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 koppla DVD till Förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/08 :  14:11:49  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Min nyvarande setup är en Primare I 20 Förstärkare & AUdiovector M1 Super högtalare.
Jag har en Mustek v 560 DVD player med AC3 decoder & 5.1 digital output.
Vad jag vill är att lägga till 1 center och 2 surround högtalare för hemmabio.
Hemmabio är inte priorität för mig (Vill bara ha när jag tittar där & där en DVD film) så jag vill inte investera mycket pengar för AV reciever. etc.
Bättre jag sparrar dem för en BRA CD player :-)
Vad kan jag gjöra för att lägga till center och surround högtalarna & använta mina Audiovector som frontar?
Skulle de funkar med en beg. 3 kanals slutsteg? eller ska jag köpa activa 5.1 pc högtalarna system och koppla direct till DVD??
Har ni några tips??


"Trust only your own ears!"

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/03/08 :  15:18:05  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
hallå motionsync!

om jag vore du & inte brydde mig om hemmabio så mycket, så skulle jag satsat på ett komplett paket typ canton eller heco & en billig reciever eller aktiva acoustic energy aego(drivs från slutsteg i basen) p5 med en liten dolby digital&dts-dekoder till...

anledningen till att jag tycker att du ska göra så... är att om du vill köra m1 super som frontar... måste du kanske köpa en av3c super också, för att få ett homogent framsystem... du vet, så att inte flygplanet som flyger genom rummet låter på ett sätt genom m1 super & sen på ett helt annat sätt genom centern.

däremot är det inget snack om att det skulle bli bättre med separat tre-kanalsslutsteg och bättre center... men, din mustek DVD hade bara digitalutgång dessutom va? den har inte analog 5.1-utgång och volymkontroll? då måste du både köpa AV-processor och 3-kanalsslutsteg, om du inte köper reciever med pre out... och det blir dyrt.



//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/08 :  16:24:17  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Det ska inte bli dyrt. Pengar ska invetera för Hifi inte för homecinema.
Acoustic energy aego p5 är Bra men dyr.
Kanske är det bättre att köpa ett system från Tyskland (Onkyo Reciever + Canton Movie CD1 hemmabio högtalare system för ca 5500 SEK!!!!!!!!) och lämna Hifi att vara Bara Hifi

Min mustek DVD 560 är en riktigt billig ca 1300 SEK DVD Spelare och klarar alla möjliga format som svcd, vcd, mp3, mpeg, cdrw etc etc.
Den har DTS och Dolby Digital 5.1 och alla möjliga ingångar på baksidan som: s-vhs, composite, 1 scart, 6 olika ingångar för ljud, coax, optical och RGB, 5.1 analog channel output & AC3 Decoder för 5.1 Digital output .
http://www.mustek.de/eng_/html/produkte/dvd560.htm


"Trust only your own ears!"
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/03/08 :  16:52:20  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Japp! Det där lät bra... Onkyo + Canton... & låt hifi vara bara musik... Tills du har råd med utrustning som matchar M1 Super.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Zeowin
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/13 :  20:14:38  Show Profile Send Zeowin a Private Message
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna. hur menar du då Jakob, som hmm.. låt se, sex?;.>

Zeowin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000