HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Fanerad MDF i Sthlm's området?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/02/28 :  20:42:45  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Nån som har nått tips om var man kan köpa färdigfanerad MDF i Stockholm? (gärna nånstans i dom norra delarna) Har ring runt till många bygghandlare, men hittils så har jag bara fått tag på vanlig rå MDF.

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/28 :  23:11:20  Show Profile Send divander a Private Message
Jag var idag på Fanérbolaget i Aspudden för att köpa en trave med fågelögonlönn. Vi diskuterade runtlite om olika fanérsorter och olika träslag. Han visade bland annat fanérat mdf. Jag vet inte hur många olika sorter de hade. Jag såg bara ek på uppskattnigsvis 19mm mdf. Ring och hör med dom. De har säkert flera olika varianter att välja på.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2003/02/28 :  23:40:22  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Va? Finns dom kvar där...? Jag har sökt på Fanerbolaget i Gula Sidorna men det visar bara till Värtahamnen....Har du gatuadressen? Säljer dom fortfarande till vanliga dödliga privatister?

Varför tjafsa med Pondus om de finns kvar....

/L

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/01 :  00:13:00  Show Profile Send divander a Private Message
Fanérbolaget Peter Weil AB
Instrumentv. 13-15
Box 47004
10074 STOCKHOLM

Pondus köper från dom. De säljer gärna till privatpersoner och de var enkla och trevliga att prata med. Det är inte alla fanérsorter som det går att köpa små mängder av. De flesta varianter vill de bara sälja i hela buntar. Vilket innebär10-20kvm.

I Gula sidorna hittar man dom om man söker på Skandinaviska träimporten AB. Jag misstänker att det är ett par företag som sitter ihop på något sätt.

I Värtahamen ligger Fanérkompaniet. Det är det andra av de två företag som grossar med fanér i Stockholm. Jag vet inte hur de är att handla av som privatperson.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/03/01 :  02:13:28  Show Profile Send mag a Private Message
Fanerkompaniet säljer till privat personer på fredagar :)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/03/01 :  20:16:43  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Vad håller Fanérbolaget & Fanérkompaniet för prisklass? Ska bygga en hifi-möbel och tänkte spara lite tid genom att köpa färdigfanérad MDF, men om det kostar allt för mycket så är det ju billigare att köpa rå MDF och måla eller fanéra själv!
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/03/02 :  13:33:42  Show Profile Send mag a Private Message
Fanerkompaniets skivor håller ca måtten 280x185 cm så dom är ganska stora.
Har för mig att en 22mm skiva vitek kostar ca 1300+moms (notera att måtten på en standard MDF är 244x120 cm).

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/03/03 :  08:33:11  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Det blir nog vanlig rå MDF, och fanéra själv. Alternativt så kan man ju köpa färdiga skivor i bok.
Go to Top of Page

malare
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/03 :  09:13:20  Show Profile  Visit malare's Homepage Send malare a Private Message
Fanérbolaget Peter Weil har bytt namn till Träimporten AB. Det kanske är därför som dom inte kan hittas i telefonkatalogen.

Jag var där i fredags och köpte lite ek och bok, då fick jag veta att deras fanérlager är mycket mindre nu än det var för några år sedan. Det beror på att nästan alla har gått över till att köpa färdigfanerat. Därför har de satsat på massivt, färdigfanerad MDF och stavlimmade skivor. Det finns fortfarande ett lager av fanér men vill man ha exklusiva sorter så är det bättre att vända sig till Fanerkompaniet.

Mvh. Per Målare
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/03/03 :  10:45:14  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Efter lite sökande på Google så hittade jag faktiskt hemsidan för
Skandinaviska Träimporten AB http://www.fanerbolaget.se
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/03/04 :  16:15:04  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Om nån undrar så kostar en 2440 x 1220 mm (19 mm tjock) bokfanerad skiva 1028:- inkl. moms hos Skandinaviska Träimporten AB. Du måste köpa hela skivor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000