HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ed Harcourt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2003/02/28 :  10:00:53  Show Profile Send CDP a Private Message
är det någon här som har hans senaste skiva och den innan "Here be monsters" ? Vad tycker ni om hanses musik?

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/28 :  16:06:57  Show Profile Send ekman a Private Message
here be monsters är riktigt skön ett måste i varje seriös anläggning =)
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/02/28 :  18:59:10  Show Profile Send Aton a Private Message
Den senaste är riktigt bra. Väldigt olika stil på låtarna dock, så provlyssna många spår innan du tror att du pejlat in skivan. Ett fåtal spår tycker jag lät suveräna när jag provlyssnade. Har inte köpt den själv än, men den står på listan.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/01 :  07:45:22  Show Profile Send n0p a Private Message
Personligen tycker jag hans första skiva var överskattad, en habil rockplatta inte ngt mer. Men visst han är väl värd att hålla ett öga på.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/01 :  09:36:46  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
tja, måste rekommendera denna skiva. Som Aton skriver är det inget homogent låturval, den gemensamma nämnaren är väl dock tempot som är långsammare.

Vissa låtar känns som en hårdare å mörkare Beck (ghostwriter, undertaker strut), vissa är riktigt, riktigt bra poplåtar. Själv gillar jag nog bäst spår som "the birds will sing for us", sister Renée. Dessa sånger är otroligt vackra. Nyckelordet för skivan skulle kunna vara stämningsfull. Skrivan berör.

Jag får erkänna att skivan tillsammans med badly drawn boys "have you fed the fish today" är en av de skivor jag är absolut gladast över att ha i samlingen just nu!
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2003/03/02 :  20:49:39  Show Profile Send CDP a Private Message
Jag måste få ösa ur mig lite ilska: På afterworken i fredags ficka jag och flickvännen erbjudandet att haka på Ed Harcourts konsert i Göteborg i april, men både hon och jag är på tjänsteresa samtidigt.

Helt sjukt, då jag slängt ut denna fråga och hade tänkt kolla upp hans musik. Dessutom snackade vi lite med andra gemensamma bekanta på Nefertiti i lördags efter att ha sett Mike Sterns konsert (den var bra!) då de påminde om: "Ja, och sedan kommer ju Ed Harcourt till stan i april"

Gaaahhh! känns som om det inte skall gå att se honom live när man blivit lite intresserad...
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/02 :  21:35:07  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
tjena, tack för tipset om konserten, imorgon blir det till att snabbt ringa och boka biljetter!

Förstår om du är frustrerad, det skulle jag också att bli om jag inte kunde få biljetter eller om förhinder skulle dyka upp.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000