HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Rullande SACDstenar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/07/27 :  08:55:48  Show Profile Send Timbre a Private Message
I augusti får alla Stonesdiggare möjlighet att komma ännu närmare sina favoriter, d.v.s. komma närmare deras sound från sextiotalet och framåt... , för nu släpps hela ABKCO/London katalogen på SACD hybrid...
Tjugotvå album totalt. Var och en kan hitta sina egna russin i jättekakan. Angie i DSD, det blir intressant!

Lika intressant är Bob Ludvigs kommentarer om återutgivningsarbetet.
Han upplevde äntligen motivation att söka efter den bästa analoga dokumentationen på bägge sidor Atlanten. De upptagningar som bäst fångat Rolling Stones i studion.
"DSD ger oss möjlighet att visa upp både inspelningarnas briljans och
deras råare sidor på ett meningsfullt sätt".

Jody Klein på ABKCO:

"Improvements in technology had only been incremental since then so we didn´t feel there was a reason to go back to the market with these classic albums - until now, citing the accuracy with DSD mastering has captured the original analogue studio recordings"

Låter det inte bekant?
Sist var det väl Mark Levinson, vem blir det nästa gång?
Bob Stuart, kanske?



Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/27 :  12:34:00  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
I senaste numret av The Absolute Sound skriver Shane Buettner i en test av en skapligt billig (250US$) SACDspelare - Sony CE775 - följande:
"I've found that SACD offered resolution that's audibly superior to CD, with much better timbral accuracy, and warm, natural sound reminiscent of good analog playback."



Jorm
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/07/27 :  12:55:39  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Jag har inte köpt några Stonesskivor på cd och jag kan egentligen inte förklara varför. Den Stonesmusik som läckt ut i etern har jag "alltid" tyckt om men jag har fått för mig att skivorna har varit alltför ojämna.

Jag får ta igen detta nu iom SACD-releasen. Vilka skivor rekommenderas att börja med för att utforska Stones lite djupare?

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/27 :  13:40:14  Show Profile Send matson a Private Message
Kvartetten "Let it Bleed", "Beggars Banquet", "Exile on Main Street" och "Sticky Fingers" är ju fantastiskt bra!!
"Some Girls" som kom lite senare(76) är en av mina favoriter, men efter det har det varit mindre bra.
Stones har också släppt några av sina bästa låtar endast som singlar, så en "singelsamling" kan också rekommenderas.



Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/07/27 :  16:12:35  Show Profile Send Timbre a Private Message

Just "Let It Bleed" och "Beggars Banquet" nämns i artikeln.
Sen har vi ju då "Angie".
Förstår inte varför just den låten har en så´n magisk dragningskraft
Finns med på albumet "Made In the Shade".

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2002/07/27 :  16:58:35  Show Profile Send x2000 a Private Message
hejsan

apropå stones sacd utgåvor
läs gärna följande sida

http://www.iorr.org/abkco/index.htm

mvh
thomas

x200
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/07/27 :  17:06:57  Show Profile Send Timbre a Private Message
Kul läsning...
Tack Thomas!

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/07/27 :  22:13:38  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Det här ser intressant ut, passar bra att köpa lite Stones när dessa sacd-skivor kommer. Tackar för tipsen, det blir nog ett par-tre skivor minst.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000