Author |
Topic |
|
JWO
fd. OhmBoy
1713 Posts |
Posted - 2009/09/17 : 22:33:12
|
Tja!
Är nu glad ägare av TVÅ interM r500 plus
Jag har hört att det går att modda dessa för ännu bättre prestanda.
Det är ett faktum att InterM har lite högre bakgrundsbrus, även aparaterna i sig har ett svagt brum i sig. Försvinner detta med modningarna?
Ljudet är verkligen fenomenalt! Vore skoj att få veta allt positivt med moddningen..
Är det bara IS som gör moddningen eller finns det andra som klarar det?
Mvh ! |
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2009/09/18 : 01:00:31
|
Det är brummet i signalvägen du sänker, alltså inte det mekaniska brummet, jag har personligen moddat mina egna. Förutom brum blir du kvitt en del distorsion. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
John K
Member
112 Posts |
Posted - 2009/09/21 : 22:13:59
|
Goldfinger: så kan du väl inte bara sluta
Hur gjorde du? Lämnade du in dem eller gjorde du det själv? Enkelt, svårt? Billigt, dyrt?
Distorsionen är den på högre nivåer eller finns den även när man spelar på, hmm, ca 60-70 % av dess kapacitet? |
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan! |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2009/09/21 : 23:40:21
|
quote: Är det bara IS som gör moddningen eller finns det andra som klarar det?
Det är ju bara att Pm Golfinger så kan han kanske hjälpa er med modning till humnat pris då han gjorde det själv, och jag upplede hans slutsteg som ganska tysta när jag besökte homom. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2009/09/21 : 23:46:20
|
quote: Hur gjorde du? Lämnade du in dem eller gjorde du det själv? Enkelt, svårt? Billigt, dyrt?
Själv som sagt.. Det tar en stund, får plocka isär en del för att komma åt vissa saker, material kostnaden är inte mycket, kanske 200kr per steg, minns inte exakt vad reläena kostade, distorsionen är såklart mindre oavsett effektuttag, såna delar är inte rörda. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
John K
Member
112 Posts |
Posted - 2009/09/22 : 18:10:08
|
Tackar för det...
Skickar ett PM, när det kliar i fingrarna. |
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan! |
|
|
JWO
fd. OhmBoy
1713 Posts |
Posted - 2009/10/17 : 19:43:13
|
Jag måste bara upplysa om att jag nu kör med moddat InterM och att bakgrundssurret är som bortblåst jämfört med innan. Det är riktigt tyst. Det är dock tystare i stereoläge än i bryggat läge. Tycker att de nedre registrerna är ännu tydligare nu. En bra uppgradering för mig. Tack Goldfinger! ***Rekommenderas!*** |
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254 |
|
|
JWO
fd. OhmBoy
1713 Posts |
Posted - 2009/10/17 : 19:43:43
|
Jag måste bara upplysa om att jag nu kör med moddat InterM och att bakgrundssurret är som bortblåst jämfört med innan. Det är riktigt tyst. Det är dock tystare i stereoläge än i bryggat läge. Tycker att de nedre registrerna är ännu tydligare nu. En bra uppgradering för mig. Tack Goldfinger! ***Rekommenderas!*** |
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254 |
|
|
fripppel
Member
72 Posts |
Posted - 2009/10/18 : 19:16:22
|
Ni glada hifimänniskor som äger Inter-M, är de så bra som herr Svalander tycker? Jag har ett par infinity Kappa 8.2i som jag skulle vilja sparka liv i. Tror ni att det skulle räcka med ett Inter-M eller blir det dubbelt så bra med två. Är det inte lite segt utan fjärrkontroll för ljudet? Finns det någon tillgänglig beskrivning på hur man moddar dessa själv?
Mvh Fredrik |
|
|
|
Topic |
|