HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 Problem: XTZ room analyzer och win 7

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2011/04/14 : 01:35:38

Hej,
jag har precis bytt till en WIN7-laptop och får inte XTZ room analyzer att funka.

Jag har installerat enligt XTZs rekommendationer men det startar inte och jag hittar inget om mina problem på XTZs hemsida heller.

Jag sitter fast och behöver hjälp, finns det någon som har några bra tips som kan hjälpa mig?

Tacksam för all hjälp...

9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
RuneStone Posted - 2011/04/15 : 19:23:22
kommer inte ihåg var jag gjorde för det skulle funka.. ska kolla lite i morgon..
Pac Posted - 2011/04/15 : 19:07:48
Puh, det var fantastiskt skönt att höra Runestone!!! Jag trodde ett tag att jag hamnat helt galet med nya maskinen. Jag har laddat ner mjukvaran från XTZ's hemsida igår, den har adress http://www.xtz.se/se/support/filarkivet.

Det var enbart en variant av mjukvaran att ladda ner där. Finns det 64bit patchar någon annanstans eller är det den som gäller?
RuneStone Posted - 2011/04/15 : 16:21:50
jag kör 64bitars windows 7 och har inga problem med Xtz.. Har du senaste uppdateringen från hemsidan ?
Ingemar Posted - 2011/04/15 : 15:13:21
Där i ligger nog problemet
Pac Posted - 2011/04/15 : 14:36:42
Applikationen startar inte alls och jag har provat både med och utan mikrofon. Kan det ha att göra med att jag kör en 64-bitars WIN7-installation?

Ingemar Posted - 2011/04/14 : 21:18:06
OBS! Vista och Windows 7-användare rekommenderas att först ladda ner installationsfilen, högerklicka på den och välja Kör som Administratör. Dessutom gäller andra förutsättningar för externa ljudkort hos Vista/Win 7, och det kan behövas en extra inställning enligt PDF-filen nedan.Så här står det:As Microsoft has omitted the possibility to adjust the output volume level from within
software applications, this has to be done manually. Simply double click on the speaker icon
down to the right, the sound mixer will pop up. Next, go to the RTA section in the Room
Analyzer and click Measure, and a XTZ icon appears in the mixer dialogue. Manually
increase the volume
kanske detta hjälper

Pac Posted - 2011/04/14 : 19:43:09
Jag har både installerat och kör som Admin men det är nog något jag missat ändå.

Jag följer ditt råd asto och PMar zalve och kollar om han har något tips.
asto Posted - 2011/04/14 : 19:25:16
Jag kör med W7 och det funkar, gjorde inget speciellt vid installationen. Något var det med volymkontrollen vill jag minnas. Hoppas Zalve hittar hit eller om du pm:ar honom, han brukar ha koll.
Ingemar Posted - 2011/04/14 : 18:52:00
Hej Pac.
Har för mig att du ska intallera det som admin eller om de va köra det som admin.Testa genom att högerklicka och kör som admin när du installerar och även när du kör progget.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000