T O P I C R E V I E W |
alexanderj |
Posted - 2010/02/14 : 09:34:11 Jag har 2st gjutrör i pap som ligger & samlar dam i huset kan man tänkas göra nått med dom dom är ca 120 höga & en diameter på ca 15. Har sökt lite men inte hittat nåt konkret har inte möjlighet att kunna mäta mitt rum . I lyssningstolen är de lite så där lutar man huvet lite vänster el höger blir basen kraftigare ?? Har ca 3m till bakväggen från min fotölj. Sen undrar jag om jag kan bygga egna hörnabsorbenter i stenull men hur ? |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
esl |
Posted - 2010/03/07 : 14:05:37 Fast varför inte bygga en aktiv basjusterare?? Mycket effektivare och bättre på alla sätt... och så lätt att bygga! |
esl |
Posted - 2010/03/07 : 02:33:20 Har ingen länk och ingen bild, men vad är det i konstruktionen som är oklar?
Man vill skapa en luftvolym vars enda passage enbart är genom mineralullskivan. Skivan blir en resistiv komponent och kaviteten den kapacitiva. Man får en fasförsjuttning hos luftflödet/tryckändringen i lådan.
/esl |
Olofpräst |
Posted - 2010/03/06 : 19:01:26 Hej hopp! esl, har du en länk eller bild eller litet mer beskrivning på hur det där ser ut och ev. hur det byggs? Jag skulle behöva litet lättbyggt och bredbandigt absorberande i prästgården... ;-) Fridens liljor! /olof |
esl |
Posted - 2010/03/03 : 01:55:30 Snickra en fyrkantig låda 50*50 cm och 120cm hög. Såga isär den på diagonalen uppifrån och ned. Täck öppningarna med en mineralullskiva, Klä lådorna med tyg. Ställ en låda i varje hörn. Utmärkta bredbandiga absorbenter. Funkar som en basstrap, men utnyttjar mer av platsen den tar upp, och är lättare att bygga.
/esl |