HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 Ljudisolera golv.. en fundering

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
HighValleyHifi Posted - 2009/08/12 : 00:23:28
Ytan i denna blivande studio kommer vara 3.5mx2.20m.
Har inhandlat träreglar som jag kommer bygga i ett zick-zack mönster, dessa kommer att vila på Novibra och jag funderar lite kring hur tätt jag bör placera dessa under reglarna och även storleken på bitarna.

Har läst om 15mm och 25mm, tror ni att det räcker och isåfall hur tätt ska jag sätta dom? Jag har spontant ingen aning om det handlar om så få kontaktpunkter mot underliggande golv eller så jämn kontakt som möjligt.. belastning på reglarna kommer inte vara enorm då jag bara kommer köra med ull/isolering och sedan en ljudisolerande golvskiva. Och inga +50kg kolosser i rummet.

Jag har kör cc 60 på reglarna så tanken var att sätta en 25mm bit vid varje regel och en mellan dessa.

Någon som har experimenterat med detta? :-)

1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
opethic Posted - 2009/08/12 : 07:02:06
"Inga +50kg"

Finns det vuxna människor som väger så lite?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000