HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 Studio Six digital, RTA & ETC Apps för iPhone?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2009/02/02 : 23:39:15

Hej forumvänner!

Jag har precis blivit ägare till en iTouch och hittade några apps i iTunes som verkar helt grymma.

Studio six digital har några fråcka applikationer i ETC och RTA, om de funkar...

http://www.studiosixdigital.com/products_2.html

Är det någon som testat dem? Är de över huvudtaget något att bry sig om?
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bmxx Posted - 2009/03/22 : 16:01:40
ja, jag använder den inbyggda micken. det ska tydligen gå att koppla en extern mick till telefonen men det har jag inte prövat.
misstänker också att den inbyggda är lite "klen" för ändamålet.

ska för övrigt hänga upp absorbenterna idag, har testat lite provisoriskt och det blev en ruggig skillnad, mer än vad jag vågat hoppas på.
pederb Posted - 2009/03/18 : 17:22:26
Använder den Iphones inbyggda mikrofon ? Är den tillräckligt bra för detta ändamål ?
bmxx Posted - 2009/03/09 : 10:28:20
a, det är ganska galet, vi har precis flyttat å vi har inte fått upp nått på väggarna, inga lampor och sparsamt möblerat.
och det var ganska mycket ljud från e14 som går förbi vardagsrumsfönstret när rummet blev uppmätt.
det blir som en ocilerande ton som hänger kvar väldigt länge.

planen är tre singelabsorbenter (med marimekkotyg helt enligt frugans smak) på bakvägg, å två svarta bakom högtalarna.
sedan tänkte jag mig en helmholt i ena hörnet.
skulle vilja slänga upp lite golden horn mellan högtalarna men det var inte tillräkligt hög waf på dom. :(

får nog börja med absorbenterna så får man se vart det bär hän med tiden.
EngelholmAudio Posted - 2009/03/09 : 08:55:45
48 eller 61 Hz funkar utmärkt för V4'an. V6 gör också jobbet och har, genom sin större volym, högre effektivitet.

Pac Posted - 2009/03/09 : 06:52:24
1,2 sekunder, kan det stämma? Ekar det i rummet?

Den inbyggda micken i Iphone är inte helt optimal enligt Studio Six, valde du rätt inställning?
bmxx Posted - 2009/03/09 : 00:24:00
hm, testade med ett 0 - 120 sweep hemma å på sweepet så verkar jag ha en topp på 48hz men på telefonen så står det 60-61.
tänkte fixa en v4 eller en v6 så det är ju ganska avgörande för vilken av dom jag ska köpa?
kan det vara så att sweepet skickar ut 48hz ur högtalarna men rummet påverkar så att frekvensen höjs?

har iof inte testat med en ordentlig mic ännu.

testade även studio6 e.t.c, hade en efterklangstid på 1,2 sekunder. får nog snacka med miljöteknik också :)
Pac Posted - 2009/03/08 : 21:07:23

Bra tips med att FFT inkluderar de andra. Jag hade planerat att göra samma som du(FFT+RTA+GEN), så där sparade jag 150:-. Tackar!

Problemet med extern mick är att jag förstått att mickförstärkaren i Iphone/Ipod touch är grymt känslig. Inga normala nivåer där inte! Men, rätt in kanske är metoden?

På min Ipod touch får jag köra med headset-micken.
EngelholmAudio Posted - 2009/02/07 : 16:20:12
Inköpt, nedladdat och provklickat i 5 minuter. Klart imponerande och när nästa pall med akustikprodukter kommer så skall ändå mitt stora mätsystem fram och då hoppas jag att jag har tid att benchmark'a det mot ARTA.

Funderar på om det går att koppla in Clio's mick via 3.5 mm jacket. Micken kräver ju en viss spänning för att funka, och jag vet inte om detta finns på iPhonens mickingång...

Dumt nog köpte jag RTA, FFT och GEN. Hade kunnat köpa bara FFT eftersom det ingår både GEN och RTA-funktion i FFT. 150 pix från slarvkontot!
Pac Posted - 2009/02/04 : 18:04:10

Här är en demo på deras FFT-program.

http://www.youtube.com/watch?v=wz-jbX6v7PU

Pac Posted - 2009/02/03 : 11:08:29

Kul! Jag ser fram emot dina kommentarer med spänning.

EngelholmAudio Posted - 2009/02/03 : 08:48:46
Jag har en iPhone och detta var en intressant tråd, Pac! Skall ladda ner och testa...återkommer i mån av tid!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000