T O P I C R E V I E W |
mayro |
Posted - 2007/06/29 : 16:41:10 Asså den börjar bli rent en trist att scrolla förbi .. Går verkligen inte sidangivelserna att korta ner. Eller tråden stängas alt få en egen hörna att växa ut på..
Den ihop med alla stickys är ju rent larviga att ha där INNAN of topicdelarna går att titta på. |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
huzze |
Posted - 2007/07/03 : 21:58:21 quote: Active topics fixat på samma sätt
Stående ovationer!!! |
mayday |
Posted - 2007/07/03 : 18:34:06 quote: Vi är ett forum som drivs av HiFi-entusiaster för HiFi-entusiaster. Anledningen till att vi har just den skrivningen i antagningen är att vi som är på HiFiForum är vanliga dödliga allihop. Det vi försöker göra på HiFiForum är att man skall bemöta andra med samma tolerans som man kräver av dem. Här försöker vi bibehålla att alla är lika värda oavsett vad som står i avataren. Det du skriver ovan är något helt annat än det vi står för. Vi kommer inte att förändra denna fundamentala byggsten för HiFiForum.nu oavsett vad du eller någon annan vill. Respekten mellan oss som hänger här är inbyggt i fundamentet för HiFiForum.nu och kommer att vara så länge HiFiForum.nu finns.
Klockrent. Tror inte att många skulle ta på sig det frivilliga och helt oavlönade jobbet om man inte fick skriva som alla andra medlemmar, inom regelverket.
På det stora hela tycker jag även att det lyckas, vi är ett stort forum med många medlemmar, sett i förhållande till det har vi ganska få konflikter. |
kaffekoppen |
Posted - 2007/07/03 : 15:19:15 kanon!! |
brewitz |
Posted - 2007/07/03 : 14:45:35 Active topics fixat på samma sätt |
guy gadbois |
Posted - 2007/07/03 : 14:40:00 Tycker det blev jättebra och mer lättöverskådligt, klar förbättring, all heder! |
Muse |
Posted - 2007/07/03 : 12:07:13 quote: Tänk att du fast du är södertäljehuligan kan skriva så rörande vackert
Mmm, men snart drar hockeysäsongen igång igen, då blir det hårda puckar igen!
Nej, men seriöst, vi måste hitta tillbaka igen där vi kan förstå varandra. |
mayro |
Posted - 2007/07/03 : 11:50:58 Musemannen.. Tänk att du fast du är södertäljehuligan kan skriva så rörande vackert
Jag är förbrödrad numera.
Edit. och väldigt ot.. MEN ... Ni skulle se muse foton han tar.. Dom är ev enligt proffs inte riktigt "ofärgade" för att låna en hifiterm. men fy böveln vilka bilder han tar.. BYT jobb muse.. Sälj oljeaktierna i nynäs och ta en fotokurs. Du är fotograf inte slavarbetare.. Bara att du och fotovärlden inte vet det ännu. Jag vet. jag har sett det. Sänd bilder till Dan och be han titta. Du är en blivande naturfotograf mannen.. |
Muse |
Posted - 2007/07/03 : 11:35:22 Skönt att se att detta inte fick ett trist slut där hårda ord ofta kastas fram och tillbaka. Jag skulle vilja ge både mayro och Pac en eloge för det.
Stämmningen kan bli lite hätsk här på HF ibland, det har blivit lite "vi och dom"-känsla här den senaste tiden. Vet inte varför faktiskt. Det är ganska uppenbart, tex om ser i dom olika bildtrådarna. "Vi" kommenterar inget i "deras" trådar för "dom" skriver inget i "våra"..and so on.. I bildtrådar så ligger det oftast väldigt mycket jobb bakom, vilket förtjänar lite respekt och positiva omdömmen. Många gillar även att fotografera, även jag numera, och bra fotografier brukar få fina utlåtanden. Men inte mellan "vi och "dom".. Trist utveckling tycker jag!
Det är svårt idag att ha en konstruktiv diskution i en tråd, finns det något att tjafsa om så kan man vara säker på att tjasfet är igång samma dag. Det resulterar ofta i att topic-ägaren ber modsen att låsa trådarna! Så jäkla onödigt.. Man behöver ju inte skriva i trådar som inte intresserar en, eller?
För ett par år sen så skrattade vi lite i smyg åt tjafset på ett grann-forum, men detta forum har tagit samma tråkiga utveckling. Går det att hitta tillbaka till det vänliga och respektfulla HF igen? Jag är övertygad!
Jag är den förste att ändra mig, finns det fler som känner sig manade till förbrödring?
|
mayro |
Posted - 2007/07/03 : 10:40:06 Fisksmisk ola
Jag bemötte dig TREVLIGT via PM om du kollar.. så slipper forumet se mer diskution här nu. FAST jag skrev trevligt svar på ditt otrevliga påhopp här så ingen tror nåt annat. jag ÄR en trevlig kille och blir sällan sur faktiskt. Alla älskar inte alla som sagt..Men jag har inget emot dig Fisksmisk ola trotts du tydligen inte trivs med mig...Så därför fick du ett finfint tips av mig via pm hur du slipper läsa min "Dynga" om hifi jag alltid nästan skriver om. Detta då jag befinner mig på ett hififorum..hemskt ledsen du besväras av mitt hifisnack. men jag kommer troligen inte sluta tyvärr med att skriva den numera sk "Dyng"´an som jag älskar. DVS hifi och saker runt om denna hobby.
Men men Läs nu pm så tar vi ev fortsättning där om du har mer att lägga till ditt tidigare inlägg här ovan..
Mvh Tobbe |
mayro |
Posted - 2007/07/03 : 10:11:41 quote: Tobbe, med all respekt, när jag ser något att kommentera så måste jag få göra det precis som alla andra på ett fritt forum. Vill du sluta denna diskussion så gör det istället för att försöka kväsa mig.
Jag "kväser" ingen för jag säger ifrån till en moderator att sluta bära sig åt mot mig med en klart otrevlig ton... Om du känner som så så kan jag bara säga att då har du uppfattat mig fel där Pac. helfel. Det är olyckligt i så fall men nu utrett som tur är.. Bra du sa det.
bra detta totalt onödiga nu äntligen verkar "utrett" så det blir slut på Tack
Mvh Tobbe
Edit. la till text då det såg torftigt ut |
Pac |
Posted - 2007/07/03 : 07:20:55 quote: Väldigt snyggt! Ser mer städat ut, mer lättnavigerat vart det också.
Är det Brewitz som trollat månne?
Jajamen, det är vår cycklande mjukvarukonstnär som fixade till det.
|
Pac |
Posted - 2007/07/03 : 07:17:57 quote: jag ber igen om respekten att lägga ner detta nu en gång till..
Tobbe, med all respekt, när jag ser något att kommentera så måste jag få göra det precis som alla andra på ett fritt forum. Vill du sluta denna diskussion så gör det istället för att försöka kväsa mig.
Strategin för HiFiforum; vad HiFiForum skall vara eller inte vara, hur vi skall behandla varandra, ... ja, strategiska frågor är något som jag självklart brinner för. Om jag inte gjorde det så hade jag nog inte stått ut med alla påhopp/överkörningar/smutskastningar/ärekränkningar/... som varit de senaste 4 åren utan gett upp som de tidigare admins gjorde.
Just nu är du inne på det startegiska frågorna och det är väl självklart att jag bryr mig! Det vore en värre skam än det du talar om ovan om jag inte gjorde det.
Vill jag bli av med dig Tobbe? Nej för sjuttongubbar, det där är inbillning. Jag vill att samma regler gäller för alla. Medlem som admin som moderator.
quote: Där krävs en viss högre nivå av en moderator än medelmedlemmen anser jag.
Vi är ett forum som drivs av HiFi-entusiaster för HiFi-entusiaster. Anledningen till att vi har just den skrivningen i antagningen är att vi som är på HiFiForum är vanliga dödliga allihop. Det vi försöker göra på HiFiForum är att man skall bemöta andra med samma tolerans som man kräver av dem. Här försöker vi bibehålla att alla är lika värda oavsett vad som står i avataren. Det du skriver ovan är något helt annat än det vi står för. Vi kommer inte att förändra denna fundamentala byggsten för HiFiForum.nu oavsett vad du eller någon annan vill. Respekten mellan oss som hänger här är inbyggt i fundamentet för HiFiForum.nu och kommer att vara så länge HiFiForum.nu finns.
|
Fisksmisk ola |
Posted - 2007/07/03 : 07:03:00 Jag är trött på all dynga mayro skriver här på forumet, kan man inte ta bort alla hans inlägg eller skicka alla till "värdelöst vetande" eller något liknande?Trött kan man vara, men skicka av en "smocka" är inte OK!/Pac
|
Muse |
Posted - 2007/07/03 : 00:09:42 Väldigt snyggt! Ser mer städat ut, mer lättnavigerat vart det också.
Är det Brewitz som trollat månne? |
mayro |
Posted - 2007/07/02 : 23:34:48 quote: Snygg och enkel lösning! Kommer den att tillämpas på alla långa trådar?
Det ser ut som så då man tittar runt. Ser rent och fint ut lite här o var nu. Om än lite ovant bara.. |
Muse |
Posted - 2007/07/02 : 22:46:45 quote: Kort svar: Nej
Tack ztenlund, det räcker som svar. |
Magoo |
Posted - 2007/07/02 : 22:46:18 Snygg och enkel lösning! Kommer den att tillämpas på alla långa trådar? |
ztenlund |
Posted - 2007/07/02 : 22:30:47 quote: Är Zalve fortfarande moderator?
Kort svar: Nej Någon mer info än så har jag inte i nuläget så bättre svar än det kan jag inte bistå med. |
Muse |
Posted - 2007/07/02 : 22:09:05 Nu verkar problemet vara åtgärdat. Jag tycker att Mayros förslag, som vart verklighet, blev mycket mer överskådligt. http://www.hififorum.nu/forum/forum.asp?FORUM_ID=59
Detta kunde ha skett utan en massa onödig irritation och tjafs.
En relevant fråga: Är Zalve fortfarande moderator? Det framgår inte i hans avatar.
|
mayro |
Posted - 2007/07/02 : 22:00:41 Tack Johan. Detsamma gör jag...
Mvh Tobbe |
johan.björklund |
Posted - 2007/07/02 : 21:24:51 Jag lägger även jag ner Tobbe, enough said |
mayro |
Posted - 2007/07/02 : 21:17:52 jag "ångar" inte upp mig Johan min vän. Jag säger bara ifrån att det nu är NOG och inget mer.. Detta backar jag inte en mm ifrån Johan..
och zalves andra inlägg stödde enbart det första samt han brydde sig inte ens OM att notera mitt svar tidigare.. utan HAN "Ångade" bara på igen helt utan ens läsa tydligen. annan förklaring är svår att se då orden är så få han bara behövt läsa..
Där Johan blir det stopp nu denna gången. Förr har jag lirat vidare. men denna gången var hans ton såå totalt onödig samt respektlös så jag har även jag stolthet som säger Nu ÄR det stopp även för zalve...
Och jag inte bara säger detta.. Nu får folk växa upp. även zalve.. JAG är snudd femtio år och vill bli behandlad i alla fall såsom att jag är en vuxen man och inte en liten fjolla.. För det Johan är jag inte. och defenetivt inte för en moderator att sitta och behandla mig som. Där krävs en viss högre nivå av en moderator än medelmedlemmen anser jag. Zalve visade inte ens ett försök till nivå utan näppsade mig förlöjligande
men nu skall barn hämtas. och lena skötas.. Så nu får detta vara helt enkelt. och jag hoppas verkligen det FÅR vara nu. för detta är fasiken inte riktigt klokt.. Försök se själva för böveln.. Detta ÄR inte klokt.. Att jag en ensam medlem ens skall behöva sitta så här är fan skamm helt enkelt för jag bara bad att INTE bli behandlad som jag blev via säga ifrån.... Vill ni bli av med mig? Säg detta nu rakt ut i stället .. Om inte sluta nu bara.. Jag skiter snart i vilket kan jag säga er alla här på forumet.. jag kan garantera er här att saker i MITT liv är helt enkelt för alvarligt för att sitta med detta larvande runt en moderator som burit sig svinigt åt mot mig.. och detta är den klara sanningen som jag står för till 100% och kommer så göra nu samt i morgon..
jag ber igen om respekten att lägga ner detta nu en gång till.. |
johan.björklund |
Posted - 2007/07/02 : 20:57:49 Jag är med vad du menar Tobbe men det Pac skrev är ganska vettigt sagt. Tänk om alla ångar upp sig på samma sätt bara för att dom blir emotsagda eller finner nåns inlägg tillspetsat. Du får faktiskt hålla med om att Zalves andra inlägg var helt normalt o förtydligande eller hur ?
|
mayro |
Posted - 2007/07/02 : 20:49:05 Jaha. Så anser du. men så utläser inte jag saken.. och jag har fortfarande bara sagt ifrån att jag inte vill ha hans första eller andra tonfall oavsett vad..
Dessutom ser du tydligt att igen zalve tar upp detta om att ta bort tråden fast jag innan redan markerat jag hade andra förslag också..Han försökte inte ens annat än ägna sig åt söka näppsa mig.. Dessutom så VAR detta ämne uppe redan i diskutioner och ÄDÅ sitter han och nergör mig för jag säger samma sak som redan admin noterat..
Ja är inte det otrevligt tonfall och sätt så vetekatten vad som är det..
men alvarligt. jag tänker inte sitta här och dividera detta mera med ordklyveri om vem som sa vad och var. Jag protesterar mot zalves tonfall och inget annat.. Sedan att det blir mer ord ju mer man vänder på dyngan gör det som ett dåligt bråk mellan makar där ORDEN är bråket ock inte skälet..
Jag håller mig till skälen. Där får det stanna. och mina skäl är solklara om så tusen personer nu skall gå in med polarstöd och bortsee helt från vad faktiskt zalve skriver samt värst HUR han framför sig mot mig.. Det är hela saken. Allt annat är onödigt efterspel som jag BAD om få slippa..För jag visste detta var det som väntade..Som alltid..
|
johan.björklund |
Posted - 2007/07/02 : 20:36:58 Jag tycker du eldar upp dig själv här Tobbe. Zalves första inlägg är lite spetsigt det håller jag med om men när han skrivers itt andra o sista inlägg så är tonen helt ok tycker jag. Där är till o med ett förtydligande från hans sida. |