HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 ny pickup

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
oliver Posted - 2013/11/25 : 07:28:18
Besökte vinylcenter i lördags, mest av nyfikenhet men ev. köpa ny pickup.Min 15 år gamla Ortofon OM 30 super ville gärna låta lite ljus och basfattig i min nuvarande uppsättning.Siktet var inställt på Ortofon 2M serien bronze eller black. På en Thorensspelare satt en Sumiko blue point evo III, den spelade mjukt och behagligt så jag köpte en sån istället. Väl hemma monterad i min anläggning så blev det ett väldigt lyft bra bas mjukt mellanregister och detaljerad diskant, precis som jag vill ha det.Läser sedan på ett forum att man ska akta sig för den pickupen för den är väldigt ljus??? Vore den det hade jag nog hört det med mina Martin Logan och Nordost kablar, är det inte underligt hur olika saker kan uppfattas.Den stackaren skulle haft min Ortofon, där kan man prata ljus.Jo jag vet att synergi är viktigt men eftersom min anläggning drar åt det ljusa hållet så är det underligt att den här pickupen fick det att gå åt andra hållet.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000