T O P I C R E V I E W |
more10 |
Posted - 2012/09/12 : 10:25:47 Jag hittar inte mina borstar och tänkte skaffa nytt. Har det hänt något revolutionerande senaste 20 åren som jag borde veta om? |
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
more10 |
Posted - 2012/09/13 : 00:18:31 Tack för alla svar! Ska handla så fort jag får tid. |
tomano58 |
Posted - 2012/09/12 : 13:24:58 Ok, Onzow gör sitt jobb hyfsat men man klarar sig inte med enbart en sådan, den degraderar dessutom lite efter rengöring. Kan hålla med i dina erfarenheter och egentligen räcker det med en bra nålborste och fläcksudd.
Skillnaden är att Onzow är en gel, inte en trögflytande vätska, och kan inte ändra form eller läcka. |
AlfaGTV |
Posted - 2012/09/12 : 11:37:33 Mina egna erfarenheter av OnZow Zero Dust är inte positiva... Den tillför inget som inte en fin nålborste och lite fläcksudd klarar.
Edit: Det var inte just den jag syftade på, men en liknande grunka. Trodde jag slängt den, men hittade öket igen (fortfarande läckande) Och den heter Extreme Phono, Solid State Stylus Cleaner. Undvik denna!
MVH /Micke |
tomano58 |
Posted - 2012/09/12 : 10:40:43 En bra nålborste
En bra skivborste
Onzow Zero Dust
Fläcksudd som redan nämnts.
Skivborste och Onzow Zero Dust hittas till bra priser på eBay. |
AlfaGTV |
Posted - 2012/09/12 : 10:30:12 Nej... 
En vanlig BiB Groov-Kleen skivborste funkar fortfarande utmärkt, eller den gamla Decca-typen med dubbla rader kolfiber borst. Om du vill motverka kreationen av statisk elektricitet kan du testa Furutech SK-II, dyr som attan men effektiv även på annat än skivor.
Istället för nålborste kan jag rekommendera "fläcksuddare". Skär en sådan i några millimeter tjocka skivor och lägg på skivtallriken. Sänk sedan ner nålen på denna yta några gånger. Utan att röra något annat än höjningsspaken!
MVH /Micke |
opethic |
Posted - 2012/09/12 : 10:28:46 Fläcksudd till nålrengöring
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=86109 |