HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Behöver tips på program för vinylrippning

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
more10 Posted - 2012/08/27 : 22:33:06
Jag bryter säkert mot någon underförstådd etikettsregel när jag vill ha hjälp med detta :-). Min ursäkt är att mina riktiga vinylgrejjer är nerpackade i ett förråd. Nu har jag en nödlösning som innebär att jag spelar vinyl via min htpcs linjeingång, och när jag ändå spelar så kan jag ju passa på att rippa.

Det jag hittar när jag googlar är gammalt och/eller kostar pengar.

Så jag behöver tips på gratis rippningsprogram som funkar på Windos 7.

Mårten
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
more10 Posted - 2012/08/28 : 07:35:27
Tack. Det får bli Audacity.
lennartj Posted - 2012/08/28 : 06:35:29
Vad skulle det vara för etikettsbrott?
Jag digitaliserar lite 78-varvare och i undantagsfall någon LP och använder Audacity för det likaväl som när jag spelar in körkonserter på min laptop och även när jag för över gamla DAT-inspelningar till hårddisk.
Att tagga alla spår omsorgsfullt från LP så att de blir lika sökbara som från CD tycker jag är så jobbigt och trist att det måste vara mycket speciella LP för att vara värt besväret.
Jag har för mig att ProJect också rekommenderar Audacity till sina PhonoBoxar med USB-utgång
http://audacity.sourceforge.net/?lang=sv

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000