HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Lenco reservdelar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
tandren Posted - 2012/07/06 : 17:46:57
Sommarens projekt skulle bli att renovera en Lenco L 70 för att kunna njuta av de 500+ stenkakor som min far lämnat efter sig. Tyvärr visade sig mellanhjulslagret vara helt slut och ger ifrån sig konstiga oljud. Jag har förstått att plastmellanhjulen till just denna modell var mindre slitstarka och att man vid renovering brukar byta ut både mellanhjulet och mellanhjulsarmen till en från modellerna L 75/78. Armen byts eftersom mellanhjulsnavets innerdiametrar skiljer mellan modellerna. Sett att det finns till salu på EBay UK men till tokiga pengar så jag undrar om det finns det någon därute som har mellanhjul och tillhörande arm och skulle kunna tänka sig att skiljas från dem för en rimlig peng eller eventuellt byte. Jag har en del vintageprylar lagrade här på landet så det kan ju finnas något som intresserar andra.

Thomas
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tandren Posted - 2012/07/08 : 01:05:27
Tack för tipset PG jag har redan frågan ute på Lenco Heaven!

Thomas
PG Jeppsson Posted - 2012/07/06 : 19:52:55
Hej,

Här finns kanske något....
http://www.lencoheaven.net/

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000