T O P I C R E V I E W |
kansas |
Posted - 2012/04/11 : 22:47:36 Kör en MM-pickup till Statement och upplever lite för låg ljudnivå ut. DIP switcharna är i OFF läge och gainen är aktiverad (default). Går det ställa in den på nåt annat sätt för att få upp ljudnivån nåt? |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
kansas |
Posted - 2012/06/15 : 19:09:29 Jag har nu testat att köra på on läge på dip 1. Då går ju gainen upp ordentligt. Däremot så tog jag bort gainbyglarna då som är som default... Så nu har jag en bra nivå tycker jag. Denna inställning är ju egentligen för MC så frågan är om det är nån annan skillnad/fara att köra på denna inställning? Eller är det bara gainen som är skillnaden? |
Denim44Demon |
Posted - 2012/05/31 : 09:45:28 Hej.
Om du ställer DIP switch nr 1 till on på båda så är gain = 61dB istället för när de är på off då det är 41dB. Denna inställning är egentligen till för MC men det kan vara värt att prova för att se om denna inställning är bättre för just din utrustning.
Har du manualen? |
gcs |
Posted - 2012/04/12 : 00:26:40 Nu har jag ingen Black Cube, men när jag tittar på nätet så har den olika förstärkningar i 10dB steg. Det börjar vid 35-45-55-66dB. Om du har en vanlig MM puppa som i de flesta fall lämnar 5mV och förstärker lika mycket som jag gör, alltså 45dB vilket betyder att nivån från svartaburken blir nästan 1volt. Det är alltså som linjenivå som du sedan kan förstärka ytterligare i din förförstärkare, vanligen max 17dB. Då får du 7volt vilket borde räcka till att få slutsteget att kräkas. |