HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Riaa & pickupval till ny vinylrigg. Tips önskas.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Mattias S Posted - 2011/07/19 : 00:59:56
Hejsan

Som en del kanske har sett att jag lagt ut min budgetvinylrigg till försäljning. Anledningen är bestämt mig för att prova lite kralligare prylar då jag i stort sett är nöjd med den digitala kedjan av min anläggning. Så nu är förhoppningsvis ett Hanss Acoustics T-10 verk med en Rega RB251 tonarm monterad på väg hem till mig

Frågan blir dock vad fansiken jag ska kombinera härligheten med. Helst då inget jättedyrt även om spelaren säkert förtjänar det. Jag får uppgradera vid ett senare tillfälle om så behövs.

En Ortofon 2M Blue kanske ?

Mvh // Mattias
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mattias S Posted - 2011/07/19 : 18:24:16
Kanontips :) Man tackar och bockar. Blev även lite sugen på AT-95 SA som ska vara en 95E fast med shibataslipad nål ( tack ahultin för tipset om lp gear ). Kostar en tusing och ska vara riktigt bra. Men ska givetvis kolla på dom andra tipsen med :)

Riaa:t är jag dock inte hundra på än. En Heed Questar verkar ju vara bra till ett inte allt för skrämmande pris.

Mvh // Mattias
Bhuset Posted - 2011/07/19 : 14:57:25
Varför inte en Goldring 1042,minst lika bra som nya Goldring serien.
läktarörnen Posted - 2011/07/19 : 14:15:07
Tycker du kan ta och prova en Sumiko, Black Pearl 990kr eller Sumiko Pearl för 1290kr.

Köpes på www.hifi-punkten.se

Mvh..
ahultin Posted - 2011/07/19 : 09:13:06
Allt beror ju på budgeten...
De som jag har lyssnat på är:
AT-95E som för pengarna är ruskigt rolig - kanske inte världens mest korrekta PU men den är spelglad... för 500:- är den löjligt bra (sedan finns det varianter på nålslipningen via LP Gear - de har jag inte lyssnat på).
Ortofon 2M Red - Hade den några månader i riggen men kom aldrig överens med den...
Goldring 2300 - Riktigt trevlig PU. Mjuk och behaglig utan att bli vass. (Kan hittas för knappt 200 pund via analogueseduction).

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000