HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nåltrycket lättar mot innerspåren (Lenco L75)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Johey Posted - 2011/06/10 : 23:34:15
Som jag nämnt i tidigare tråd har jag skaffat en Lenco L75 med originalarm. Nu har jag kopplat in den och försökt ställa in den, vilket visar sig vara lättare tänkt än gjort.

Jag har problem med nåltrycket. Jag får det inte jämnt över hela skivan. Om jag sätter det så det är bra längst ut på skivan så blir det för lätt när nålen närmar sig innerspåren. Allra längst in når den inte ens ner i skivan.

Dessutom glider armen utåt, oavsett hur jag ställer anti-skatingvikten.

Några tips?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Johey Posted - 2011/06/16 : 20:40:53
Tackar Bubbel! Jag köpte hem Svalanders lagerrenoveringssats och det fungerar kalas efter bytet. Fantastiskt!
Bubbel Posted - 2011/06/13 : 11:50:27
De knivlager som sitter i originalutförandet är inte av plast utan av en gummiblandning som löses upp över tid vilket jag misstänker även har hänt i din tonarm.

Detta är garanterat orsaken till dina problem och vill du använda Lencos arm blir det till att byta knivlager.

quote:
Känns som att armen sitter någon grad snett på något sätt. Kanske ska jag byta ut det där plastlagret som finns att köpa hos Svalander för en 55-lapp.


Anders
Johey Posted - 2011/06/11 : 23:47:42
Har mekat lite och justerat lite här och var. Nu har jag fått till nåltrycket så pass att nålen i alla fall ligger emot skivan hela vägen, men den trycker fortfarande mer på ytterspåren. Det får jag inte bort. Känns som att armen sitter någon grad snett på något sätt. Kanske ska jag byta ut det där plastlagret som finns att köpa hos Svalander för en 55-lapp.

När jag köpte spelaren fick jag med en reservarm. Ja faktiskt. Har skruvat ner den för att se hur den ser ut och sett hur plastlagren ser ut. De var inte i prima skick på reservarmen, så jag tror att det är en god idé att skaffa ett färskt set.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000