HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 JVC JL A1

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
bearwik Posted - 2011/05/12 : 15:41:43
Efter att min gamla Dual gav upp fick jag ett ex av ovan nämnda spelare, det sitter nu en Ortofon OM 10 på den. Jag undrar om det är värt att köpa en bättre pickup till den eller om jag borde satsa på en bättre spelare först.
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bearwik Posted - 2011/05/12 : 19:57:12
Tack för svaret, det är ju en enkel lösning.
Eref Posted - 2011/05/12 : 19:48:38
Ortofonpickuppen är väl ganska OK till den spelaren. JVCskivspelarna är riktigt bra enligt min erfarenhet men jag känner inte till just den modellen som du har. En väldigt lyckad kombination som jag länge spelade på var Pickering 625E och en JVCspelare. Men den enklaste uppgraderingen som säkert kan löna sig är att sätta in en OM20 eller OM30nål i den befintliga pickuppen. Innebär ett säkert lyft!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.06 sekunder. Snitz Forums 2000