HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Söker en stenkaka - Kaffe utan grädde

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Johey Posted - 2011/04/30 : 22:21:27
Denna kanske skulle passa bäst i Köp & sälj, men jag tror målgruppen hänger mer här. :)

Jag söker alltså stenkakan med låten "Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar" av Gösta Jonsson och Mjölkcentralen från 1938. Någon som har den och vill avvara?

Jag har sökt den på Tradera och Blocket länge nu. Börjar nästan tro att den aldrig funnits.
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Johey Posted - 2011/05/09 : 19:29:02
Tack så mycket i alla fall Lindgren!

Med så många krokar ute måste det väl nappa till slut. :)
Lindgren Posted - 2011/05/09 : 14:11:42
Fick meddelat av min kompis med en rejäl samling som inte heller hade funnit denna raritet tyverr.
Johey Posted - 2011/05/08 : 20:40:32
Tack så mycket för att du tog dig tid att leta EAR! Hoppas det gav dig någon behållning. Jag har den på gång på ett annat håll nu, men jag är inte nöjd förrän den snurrar på min trattgrammofon. :)
EAR Posted - 2011/05/08 : 14:49:19
Har gått igenom mina stenkekor två ggr coh hittade en del Gösta Jonsson men tyvärr inte den du ville ha
Jag som var så säker på att jag hade den nånstans
Det är nämligen som så att jag har tagit över min fars gamla resegrammofon som han köpte 1936 och alla hans skivor( Sen har jag själv köpt ett antal hundratal själv) Jag var tämligen säker på att jag hört melodin bland de skivorna men tydligen var det inte så sorry
Johey Posted - 2011/05/02 : 17:49:15
Inget att hänga läpp för, EAR. Jag tycker det låter trevligt. :) Den jag är intresserad av har gulgrön+gråvit etikett med en ko på (om den nu inte finns i flera upplagor förstås, men det har jag väl svårt att tro).

EAR Posted - 2011/05/02 : 15:55:32
Ingen brådska, men ju förr desto roligare! :D Hoppas den är i spelbart skick. Bor du i Stockholm? Gillar du öl? :)


Ska försöka kolla i veckan.Har ett antal hundra stenkakor och kolla över
Bor i Ystad
Johey Posted - 2011/05/02 : 15:00:34
Ja för 17, Lindgren! Det vore jättehyggligt! :)
Lindgren Posted - 2011/05/02 : 09:06:52
Har en kompis som just fått överta en enorm samling stenkakor i vad jag förstått nyskick från sin farfar, han lägger ut dem på ebay lite titt som tätt styckvis, kan höra med han om han vet sig ha den :-)
Johey Posted - 2011/05/01 : 22:52:11
EAR: Ingen brådska, men ju förr desto roligare! :D Hoppas den är i spelbart skick. Bor du i Stockholm? Gillar du öl? :)

lennartj: Trevligt att du reviderade din samling! Det är ju en väldigt trallvänlig visa med mycket vårig känsla, så den passar förmodligen utmärkt för en mansoktett.
lennartj Posted - 2011/05/01 : 22:50:03
I eftermiddags kollade jag min 78-varvs-samling och hittade bl.a. Kafferepet med kvartetten Synkopen, men inte Kaffe utan grädde.
Lustigt nog sjöng en mansoktett, vars vårkonsert jag bevistade tidigare ikväll, just Kaffe utan grädde.
Bubbel Posted - 2011/05/01 : 15:22:59
Bra att du rättade mig hokis den blev rätt tradig till slut trots sitt glada budskap.

Anders
hoktuna Posted - 2011/05/01 : 15:13:47
V8:an spelade "Bullfest bullfest hela dan"Ulf Peder Olrog
EAR Posted - 2011/05/01 : 14:35:40
Undras tro ifall jag inte har den nånstans.
Tar tid och leta upp bara
Johey Posted - 2011/05/01 : 12:01:20
Tackar! Tål att kollas. :D
Bubbel Posted - 2011/04/30 : 22:40:49
Den finns jag har själv hört den på ett av våra diy-träffar i GBG om jag inte minns fel så har Vee-Eight den snacka med honom kan du alltid göra men om han vill skiljas från den kan jag inte lova.

Anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000