HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pure Sound P10 och Brocksieper Riaa

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Junepe Posted - 2011/02/24 : 14:15:32
Aloha alles
Är på jakt efter ett nytt MM riaa, med rör.
Pure Sound P-10 MM har dykt upp i etern och blivet ett alternativ i min köptvångs väg.
Undarar om någon har erfarenhet av detta.

Brocksieper Phonomax är även intressant, samma frågande här. Någon som har och vet något?

Men andra rörande Riaa idéer är välkommna även de.

((( Junepe )))
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Junepe Posted - 2011/03/01 : 12:37:19
Det var ju ett trevligt litet reportage som gått mig helt förbi.
Fantastiska ting.
Nu är det inget annat än väntans tider på en himla massa olika paket fronter. Men återkommer med återkoppling om Pure Sound P10 MM
Även ett rör test är inplanerat. Gamla nya 60-tals Telefunken och Philips rör mot TAD. Alltid kul, för en själv och andra, men det "testet" dröjer ett par månader.
Bubbel Posted - 2011/02/28 : 17:26:43
Vi i eoJeud har haft en Riaa-träff som gav en del nya aha upplevelser hoppas att du får ut något av länken http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78558&SearchTerms=riaa,tr%E4ff .

Det som fångade mitt intresse var sättet de hade löst layouten i lådan och lite andra småsaker men som vanligt sneglar jag på andra rör men grunden blir som i P10 två rör där varje halva tar hand om en kanal.

Anders
Junepe Posted - 2011/02/28 : 12:24:35
Jag kunde visst inte vara tyst.
Jag kommer absolut delge mina framtida lyssningsintryck erfarenheter av Pure Sound steget. Måste bara ha något att jämföra med, förutom mitt nuvarande inbyggda i DK Design stärkeriet. Skulle vara kul att i just denna jämförelsen ta Cambridge Azur 640p Riaa och Pro-Ject Tube Box II eftersom di är så vanliga.

För att få en god databas som ett forum även fungerar som, innebär det ju att besökarna och deltagarna delger sina erfarenheter. Precis allt kan ju vara av betydelse på ett eller annat vis. Som rör vår subkultur givetvis.

Att inte hitta någon information på forumet om Brocksieper Phonomax blev jag mäkta förvånad över. Måste ju finnas någon som har detta eller levt med det med tanke på att det har en del år på nacken. Men jag vet personligen hur svårt det kan vara att våga sätta ord på pränt och slänga ut dessa i en rymdsmet av fantastiskt kunnande och "bättre" vetande.

Oj det var ju faktiskt lite kul att du sneglat på just P10 för lite inspiration. Hoppas man kan rigga upp och jämföra nån gång.

Vore mycket intressant att fixa en träff med enbart riaa från när och fjärran för att sedan sammanställa en rejäl falukorvs flottig subjektiv utvärdering. Men med användbar information och underhållnings värde.

((( Junepe )))
Bubbel Posted - 2011/02/27 : 22:26:01
quote:
Tack för upplysning och konversation Bubbel.

Det är så lite så hjälper gärna till.

Jag skissar sedan länge på ett grammofonförstärkare med rör än är jag inte färdig för att bygga men en del av inspirationen är just från P10'an.

Mitt eget riaa är just från TNT-audio http://www.tnt-audio.com/clinica/indiscreet.html det har visat sig efter en hel det tester och sittningar att denna är jämförbar med mycket dyrare fabriksvarianter.

Men lycka till med ditt val av riaa men gör gärna en recension om det så att andra också kan ta del av dina erfarenheter.

Anders
Junepe Posted - 2011/02/27 : 18:56:09
Älskar underbara TNT-audio och begagnat. Utan begagnat hade jag inte haft mycket ljud.
En eloge till alla som har möjlighet att verka i nyprisklassen!

Det var ju väldig intressant läsning. Inte utan att man blir sugen. Men.
Har även tänkt på alla DIY som ligger där ute i hyllorna och samlar smuts och låser kapital för nya projekt som ligger på skötbordet i er fantastiska gör det själv atmosfär. Snubblade över Bubbel ett antal gånger i mitt riaa informations sökande. Längtar verkligen tills jag själv har fastare och djupare rötter i nån skraltig bod och kan anteckna, löda, bocka plåt och sandpappra mig nätterna igenom. Till musik. Kanske en bit mat också. Varför inte lite majonnäs på mackan.

Men jag har kommit fram till att det kommer bli ett styck Pure Sound P-10 MM. Verkar vara en mycket bra konstruktion av ett just nu vind i segel företag från de Brittiska öarna. Emotion istället för "hifi" -sound är vad jag tycker mig kunna putsa fram mellan raderna.
Gillar även ECC83 och E88CC vilket sitter i den.
Sedan ska den visst vara en perfect fit för min 2M Bronze, för black ska den vara smått fantastiskt perfekt enlig text hittad på internet skrivet av både mutbara och icke-korrupta diverse människor.
Väljer att inte ta detta med en nypa salt, kortar då ner min besluts process avsevärts.
2M Black ska ju infinna sig i systemet i framtiden, så valet av riaa blev spikat.

Så med en otrolig lyckträff fick jag tag på ett hyll ex igår lördag, mitt i självaste etermediums aftonen. Kommer farandes nu i veckan med godståget.
Tack för upplysning och konversation Bubbel.
Bubbel Posted - 2011/02/26 : 19:48:54
Det var intressant med att phonomax har har ett klent chassie det är väl det som är besparing för en högre vinst för tillverkaren.

Nu har jag inte själv något riaa med rör och hade jag det hade det varit en diy variant sedan har vi Pro-Ject Tube Box II som också har en del positiva omdöme, denna http://www.tnt-audio.com/ampli/minimax_phono_e.htmlär det en hel del som gillar och svär på att inget klår den.

Det är dumt att chansa men det man kan göra är att köpa begagnat passar det inte så är det bara att sälja vidare för samma peng eller med vinst om man har fyndat.

Anders
Junepe Posted - 2011/02/26 : 12:39:48
Har även läst samma samma om di båda. Även att Brocksieper lider lite av ett för klent fundament/chassi. Uppstår lätt mikrofoni, så den är väldigt placerings känslig sägs det.

Att åka och lyssna live är ju alltid att föredra.
Tyvärr (för min del) är det ju bara Hifistället i Gbg som har Brockseiper
och Ljudupplevelser i Ystad som har Pure Sound, har det visat sig vid närmare efterforskningar.
Finns ingen möjlighet att för tillfället göra en lyssnings tour.
Bubbel Posted - 2011/02/26 : 10:32:11
tyvärr har jag inte lyssnat på någon av dessa två riaa men Pure Sound P-10 har fått väldigt bra mottagande men sedan är det de som anser att Phonomax är mycket bättre än vad man betalar för men att bara läst vad andra tycker är inte rättvist heller.

Mitt tips är att åka till de butiker som har dessa och lyssna noga skriva noteringar och sedan välj.

Anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000