HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Prishöjning Goldring

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
ahultin Posted - 2010/12/02 : 16:43:18
Surfade in på Digitalbilds hemsida häromdagen för att jag varit intresserad av att montera en Goldring på min Rega. Såg att det kommit en ny prislista och laddade hem....och det var ingen rolig läsning....
Priserna har gått upp på 2x00 och Elektra/elan (inte på MC eller på 1000-serien).

Prishöjningarna på PU varierar mellan 15% (på 2200) och 64% (!) (på 2400 som höjs från 2750:- till 4500:-)... På 2500 var höjningen 55%...

Tur i oturen att jag hann handla min innan prishöjningen slog igenom men för er som är på gång att handla dessa PU så kan det vara läge att kolla att de finns hemma innan ni beställer (eller kolla nätbeställningar från annat land...)
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tomano58 Posted - 2010/12/09 : 09:42:57
Plockade en 2400 från eBay. Slutade på 2063:- inklusive frakt. Säljaren har hemsida i UK:

http://www.analogueseduction.net/product/Goldring_2400_Moving_Magnet_Cartridge_GOLD-2400

Andra Tyska eBay säljare som williamthakker (www.williamthakker.eu) har dock höjt kraftigt. Troligen ligger många på ett lager varför priserna är oerhört ojämna just nu.
Sondek Posted - 2010/12/06 : 18:57:06
Ca 2050:- inklusive frakt för en ny Goldring 2400 från Tyskland via Ebay.

http://viewitem.eim.ebay.se/Goldring_2400_MM_Tonabnehmer__NEU/370417575451/item

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000