HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Bästa RIAA:t för max 2000 kr?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Audiovector Posted - 2010/12/02 : 06:54:03
Ja vilket RIAA-steg är bästa köp för 2000 kr? Har en Pro-Ject 6.1SB samt en Benz MC20E Low.

Är mest sugen på Pro-Ject Phonobox SE II eller en Cambridge Audio 640P. Vilken hade ni valt och varför?
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
poppop Posted - 2010/12/14 : 18:01:49
Har en Cambridge Audio 640P och är nöjd och glad. Har dock inte testat den mot något annat riaa... Men utan att jämföra med något annat så njuter jag av vinylljudet :-)
RobertH Posted - 2010/12/14 : 11:41:57
Kolla även om du hittar någon Pro-ject Tube Box SE (Den första versionen) de brukar finnas för runt 2kkr beggade, och låter mycket bra för priset. Dock rekommenderar jag dig att byta ut originalrören om du får tag på ett!
OA51 Posted - 2010/12/06 : 20:13:20
Linn LK1 har en utsökt RIAA- del, kan fås för mellan 1 och 2k begagnat och bara användas som RIAA- steg.
ahultin Posted - 2010/12/02 : 07:04:18
Hade nog kastat lystna blickar på Pro-Jecten. Främst för att den fått bra rekommendationer av Linnister..... (dock har jag inte lyssnat på någon av dem....). Ett alternativ till dessa kan ju vara någon av Musical Fidelitys burkar....(X-LPS brukar kunna dyka upp beggat för rimliga pengar...)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000