T O P I C R E V I E W |
brewitz |
Posted - 2010/10/12 : 21:29:46 For ganska precis 12 ar sedan salde jag min sista svarv. Nu antligen har jag skaffat en ny och jag undrar bara varfor jag vantade sa lange. I onsdags hamtade jag en SME 10 fran Walrus Systems har i London och sen dess har den gatt oavbrutet nar jag varit hemma. Pa den sitter en SME IV med en Moerch DaCapo som jag lanat fran butiken. Jag har ocksa lanat en Tom Evans Groove som jag kommer att behalla. Det later gudomligt som det ar men tyvarr maste jag lamna igen Dacapo i slutet av nasta vecka. Vad tror expertpanelen? Sjalv har jag bara lyssnat pa den aktuella kombinationen med en annan kandidat, Lyra Skala. I mitt huvud lat det en smula mer kontrollerat, tightare. Vad for andra pickuper ska jag fundera pa? Provlyssning kan bli en smula knepigt men samtidigt vill jag helst inte spendera £2000 pa en Skala bara for att det ar den enda kandidaten jag lyckats lyssna pa. |
10 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
brewitz |
Posted - 2010/12/01 : 21:41:32 Aha, en fusklondonbo, det funkar det med. Jag har haft Groove+ och microgroove hemma ett par veckor nu och har precis bestmt mig for att microgroove. Det ar kanske mina oron som sviker en jag kunde inte hora nogon skillnad alls pa Groove+ och microgroove, min planbok ar ganska glad for det. |
RobertH |
Posted - 2010/11/30 : 23:09:16 Jag bor inte i London dock, var bara där över några dagar - och tänkte då ta tillfället i akt. Är igentligen helst Microgroove plus jag velat höra på, då Groove är lite över min budget. Men man får försöka hitta någon här i Sverige som har ett! Jo, de var mycket trevliga på Walrus - fick tips om bra skivaffärer också. Han sa för övrigt att det var väldigt mycket Svenskar och Norrmän som var in på butiken när de var i London. Mkt pga dessa forum :) |
brewitz |
Posted - 2010/11/30 : 06:49:16 hehehe. En Londonbo till, kul.
Om du bor/jobbar i narheten av N1 (Angel) kan du val komma forbi och lyssna hos mig. Tyvarr lamnar jag inte tillbaka Groove+ forrans om en vecka eller tva, de ar snalla pa Walrus. |
RobertH |
Posted - 2010/11/27 : 21:40:27 brewitz, det var nog du din skruk som hade lånat hem Tom Evans-steget från Walrus - jag var nämligen där i början av denna vecka och tänkte lyssna på det, men han sa att det var utlånat till en svensk från Uppsala :-) Nåväl, får försöka få tag på ett att lyssna på nån annan gång! |
brewitz |
Posted - 2010/10/27 : 15:51:46 Del blev en Lyra Delos. Provlyssning hela dagen i söndags visade att kanske en begagnad Koetsu Urushi Black hade varit roligare men också DYRARE. Lyra Skala lät väldigt lika Delos, inte värt skillnaden i pengar tyckte jag. Ortofon Cadenza Blue var aldrig riktigt med i matchen. En suverän heldag avslutades med att vi poppade hela Madness "One Step Beyond" (nya återutgivningen på vinyl) på VANSINNIGT HÖG VOLYM genom ett par Aspara HL-1, mmmmmmmmmmmmmmm, vill ha. |
NtR |
Posted - 2010/10/13 : 10:15:53 Om du ursäktar så verkar ju inte budgeten vara särskilt begränsad, vilket får mig att rekommendera Koetsu. Hade jag råd så satt det en sån på min spelare. Deras sortiment låter så förföriskt att jag blir alldeles lycklig varje gång jag får chansen att lyssna på något av det. Men, de är rätt romantiska av sig, så, om man vill ha ett mer analytiskt, modernt, ljud så ska man kanske titta på annat håll. |
AlfaGTV |
Posted - 2010/10/13 : 10:05:35 Någon säljer just nu en "ny" Lyra Argo i för 10 papp vilket väl kan vara vettigt. (Tror både här och på hifimagasinet)
Själv är jag mera inne på Benz Micro som jag upplever som mycket prisvärda men ffa bra. Annars har du ju Allaerts, Dynavector m.fl. som säkert fungerar fint. MVH / Micke |
brewitz |
Posted - 2010/10/13 : 09:46:38 Rätta mig om jag har fel men Moerch tillverkar väl inte pickuper längre (om de någonsin har gjort det, licenstillverkning kanske?), den jag har hemma är >10 år.
Just Delos har jag i nästa vecka fått möjlighet att lyssna på i en uppsättning liknande min, då i jämförelse med Ortofon Cadenza Blue. Det visade sig att en annan kund till WS står inför ett liknande dilemma och vi får lite hjälp på traven, lysande!!
Benz, hmmm, måste läsa på lite. |
lindome |
Posted - 2010/10/13 : 08:44:41 Benz gör fantastiskt bra pickuper. Finns i prisklass från ett par tusenlappar till avsevärt fler Själv spelar jag med en Glider och är mycket nöjd
BTW Varför köper du inte Moerch om det spelar så bra som du säger? |
lennartj |
Posted - 2010/10/13 : 01:50:49 Jag har inte haft möjlighet att själv jämföra med Skala men är mycket nöjd med min Lyra Dorian som kostade bara en tredjedel av Skalas pris. Kanske det finns osålda kvar någonstans. Nu är Delos billigast, men 40% dyrare än Dorian. |