HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 ohm setting i mitt riaa till min Denon Dl-103SA

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
silwerfeldt Posted - 2010/05/13 : 21:16:38
En liten fundering bara.. Det brukar stå att man skall gånga den interna ohm talet i sin PU med 10 och då få fram den "optimala" ohm som man skall ha på sitt riaa steg (om man nu har ett man kan ändra last på..).

Stämmer detta eller är det bara att lyssna sig fram?

Hur gör ni andra.. Det är lite meckigt att ändra laster i mitt ASR Mini Basis Riaa steg för jag måste öppna locket och ändra mellan varje gång.

1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
MatsT Posted - 2010/05/14 : 08:08:55
Nånstans mellan 100 ohm och 1 kohm borde vara lämpligt och för den sista finjusteringen skulle jag använda öronen. Jag har använt en 1:10 transformator kopplad till RIAA med 47 kohm på ingången och det mostvarar 470 ohm, det fungerade fint.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000