HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Någon som testat ???

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
osborne Posted - 2010/05/08 : 08:54:50
Hallå.

Någom som testat eller vet något om denna. Har hittat den på några olika ställen. Men jag tror den är billigast via denna länk.
http://shop.conrad.se/websale7/Skivreng&%2365533;ringsverktyg-disco-antistat.htm?shopid=conrad-swe&act=product&prod_index=345296&cat_index=1-3259
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
osborne Posted - 2010/05/17 : 21:28:07
Jag var på ett litet möte hos Hi-Fi Punkten i onsdags. Där spelades en del vinyl. Och vi provade att tvätta skivorna i en OKKI NOKKI. Och jag tyckte det blev en väldig skillnad.
osborne Posted - 2010/05/17 : 21:26:03
Hej gcs,

Om du inte är nöjd med den kanske du vill bli av med den
gcs Posted - 2010/05/17 : 17:34:08
Ärligt talat så tycker jag att en skivtvätt kostar mer än det smakar. Jag har en skivtvätt men jag kan inte säga att resultatet blir mycket bättre än när jag handtvättar en skiva. Men det är klart att det är mera bekvämt och med mindre slabb med en riktig skivtvätt.
osborne Posted - 2010/05/17 : 15:59:47
Hej lennartj.

Det mässtänkte jag också. Det bästa är ju givetvis en riktig skivtvätt. Men som du sa, dem kostar ju en del. Men sitter men med 1200 lp så kanske det är värt dem pengarna. Får väl fortsätta fundera. Ingen som vet om det finns begade skivtvättar ??
lennartj Posted - 2010/05/08 : 17:50:37
Jag tvivlar inte på att du kan få loss i stort sett all gammal smuts med den länkade grunkan, men jag är mer tveksam om du också får bort allt. Sannolikheten är stor att en del torkar in igen sedan rengöringsmedlet/vattnet dunstat, och kalk eller andra partiklar i sköljvattnet kan bli kvar.

Enligt min erfarenhet behövs en riktig skivtvätt som suger skivsn ren och torr för att den ska bli riktigt tyst vid avspelning, men sådana kostar i allmänhet tio gånger mer och uppåt.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000