HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Egentligen borde man inte bli förvånad

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
24U Posted - 2009/10/20 : 23:35:36
Har funderat om ett sånt däringa skivlås påverkar ljudet. Det borde finnas skäl till det, annars skulle väl inte antalet tillverkare skicka med? Ikväll lånade jag ett av en bekant. Hoppas det är till salu, för jag ser ingen anledning till återlämnande. Nån som har liknande erfaring. Jag blev riktigt paff och sitter nu uppe och vänder vax, när jag egentligen borde nana kudden för imorrn blir det göteborg. Men, jag kan inte än... ska bara... Mitt är ett enkelt utan större massa, märkt med Michell, som låser med en "omvänd expander" som nyper om tappen (faen blev änna lite ekivokt där åsså).

12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bubbel Posted - 2009/10/23 : 11:53:13
Nåja trötthet och annat som distraherar gör att skriver knasigt .

Till remmen har jag faktiskt hittat på ett bra motmedel så att man får bort friktionsljudet det är gängtejp ett varv räcker där remmen ligger an tänk bara på att snurra på den moturs så att den inte lossnar när tallriken snurrar.

anders
huzze Posted - 2009/10/23 : 07:55:49
Klibbar fast remmen för mycket...
Bubbel Posted - 2009/10/23 : 01:04:44
quote:
*Jag ska vrida nacken av bubbel*

Du är nog inte den ende .

quote:
En rem orsakar väl ändå inte så mycket mekaniska störmoment?

Friktion, friktion, friktion håller ett jäkla oväsen.

Som sagt prova med dubbelhäftande tejp .

anders

24U Posted - 2009/10/22 : 13:40:31

Undrar vad man skulle göra på darna, om man inte hade detta forum att vända sig till och läsa alla rappa busiga hugg och mothugg...

*gött Ni finns*
huzze Posted - 2009/10/22 : 10:21:13
En rem orsakar väl ändå inte så mycket mekaniska störmoment?
AlfaGTV Posted - 2009/10/22 : 09:17:28
*Skrattar gott!*

För övrigt gillar jag också skivpuck, ger mera "direktanslutning" känns det som.

Är det inte svårt att ha "motorn mekaniskt frikopplad från tallriken/lagret" huzze? Den driver ju så dåligt då...
MVH /Micke
huzze Posted - 2009/10/21 : 20:05:24
Vinyl = Många tillbehör!

På många spelare är ju motorn mekaniskt frikopplad från tallriken/lagret. Enda nackdelen är väl om massan blir överdrivet stor.
24U Posted - 2009/10/21 : 19:40:52
Nån som vill köpa enn Thorens gummiunderlag? Du får en Pink Floyd, The Wall, skiva 1 med också... kanonaffär!... Hallå?!

*Jag ska vrida nacken av bubbel*

Hallå, nån?!

Bubbel Posted - 2009/10/21 : 11:20:29
Jag har provat alla varianter som finns för fasthållning av skivan (klämma, tyngd) jag tycker att de har en sak gemensamt.... musikdödare när man väl trycker fast skivan mot tallriken så får man upp verkets mekaniska ljud som blandar sig med musiken. Visst upplever man att musiken blir mer pang på detta beror på att skivan inte glider mot underlaget men samma effekt får du om du använder dubbelhäftande tejp som klistrar fast skivan så att den inte glider, prova!

anders
Vox Posted - 2009/10/21 : 09:42:01
quote:
Märker inte någon större skillnad med skivklämma.

Den skillnad du märker, hur upplever du den?
Klingan Posted - 2009/10/21 : 09:28:04

Märker inte någon större skillnad med skivklämma.
Vox Posted - 2009/10/21 : 08:17:28
Även jag har positiv erfarenhet av skivklämma av märket Mitchell. Gjorde underverk när jag hade en ProJect-spelare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000