T O P I C R E V I E W |
Klenkar |
Posted - 2009/10/10 : 18:14:00 vänster kanal, när jag spelar skivor. Vad kan det vara? dd |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Klenkar |
Posted - 2009/10/21 : 00:41:45 Det var inte skivspelaren.....har kopplat och kollat. Nu fungerar det, men något är felkopplat i elektroniken. Huaaaaaaa så det kan bli!!!!!! mvh dd |
Klenkar |
Posted - 2009/10/14 : 08:18:11 Jag måste vara helt värdelös på att montera pickisar:( Har en Regaspelare med en Rega pick-up....... dd |
SW |
Posted - 2009/10/12 : 23:51:12 Det finns nog PU som har någon db i kanalobalans. Annars kanske du har oxid på någon anslutning, gäller både på PU och på RCA-kontakter eller högtalarkontakter. Har många gånger fått rengjort både RCA och högtalarterminalerna då ljudbilden dragit mot ena sidan. |
Bubbel |
Posted - 2009/10/12 : 22:37:36 quote:
Överhäng? mvh dd
Ja det heter overhang på engelska men på svenska borde det bli överhäng.
Vad är nu överhäng ett knäpp beskrivning på det avstånd nålen är framför centrum på skivans radie i dess förhållande till tonarmens pivotpunkt krångligt men en bild lättar säkert upp det hela är också specifik för varje tonarms modell.
Med överhäng
ingen överhäng
Men ibland kan detta problem vara mer krångligt en gång visade det sig att bias inställningen på förstärkaren var ur balans efter en justering blev det rätt. men troligast är det en kombination av felaktig geometri för pickupen som gör detta.
anders
|
Klenkar |
Posted - 2009/10/11 : 22:41:07 Överhäng? mvh dd |
Bubbel |
Posted - 2009/10/11 : 10:30:20 Du har fått en bra lista av Bardis att gå igenom, en sak jag har märkt är att en anpassad protraktor är nödvändig för att komma förbi detta problem men var väldigt noga det hjälper inte om man gör slarvar lite då är problemet där igen. Antiskatingen kan hjälpa lite även om det inte hjälper jätte mycket men största problemet är nog att överhänget inte är korrekt.
anders |
Bardis |
Posted - 2009/10/10 : 18:56:22 Har du kollat antiskatingen? Geometrin på puppan? Kablaget? Koppla in och ur för att kolla kontakten. Byt höger och vänster på ett par ställen för att kolla var problemet har sitt ursprung. |