HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 TD 550 alt 350 någon?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
jatttelite Posted - 2009/09/10 : 19:59:45
Hej

Nu är det ca: 5,5 år sedan jag postade senast, så då måste ju min fråga vara väldigt viktig..

Har någon köpt/testat alt lyssnat på Thorens TD 550?
Intryck?
Likheter med äldre modeller?
Någon hum om ca: pris?

Nu verkar det ju som de har lämnat det där amerikanska nymodigheterna med fast upphängning, så nu börjar mitt intresse för en 6 Thorens vakna.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Maruder Posted - 2009/09/18 : 12:56:37
jattelite: Jag antar att du själv har vacuumgjutit (prepeg) kolfiber så du vet vad du pratar om?
pick-me-up Posted - 2009/09/18 : 10:27:44
Bubbel!

Uppåt, definitivt, för man kan inte lyssna utan tonarm *s* Sen kommer pickup också. Under 100K går det knappast komma, om man vill ha samma kvalitet i alla leden.
Sen måste du naturligtvis har en phono stage som håller måttet också. Plus övriga anläggningen. För man skaffar inte så dyr spelare om inte hela kittet håller mycket hög standard.

Thorens TD 350 har lite mer jordnära pris. Runt 25K och dessutom med TP250 arm.

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&testid=1918
jatttelite Posted - 2009/09/18 : 01:26:29
Nä nu blir jag lite sur....

När modellen den bygger på kostar ca: 25000 inkl(iofs lite budget arm)tonarm och så jäkla dyrt är det inte med kolfiber och några extra kilo aluminium.

Läckert dock att en återförsäljare slår på stora trumman (dvs 3st !!!) för att det är fraktfritt! I den prisklassen har jag svårt att tro att fraktkostnaden blir det avgörande.....
Bubbel Posted - 2009/09/10 : 20:39:12
Vad jag har hört av andra som har haft chansen att lyssna är det tumme upp sedan kostar den 75000:- och uppåt beroende på vilken tonarm du vill ha.

anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000