HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Frågor om Dynavector 10x5

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Tobba Posted - 2009/09/04 : 16:40:52
Min förstärkare har inbyggt gramofonsteg för både mm och mcpickup,på min skivspelare har jag en Dynavector 10x5 high output mcpickup.
När jag använder mm så låter det nästan ingenting från ena kanalen men när jag använder mc så låter det lika bra från bägge kanalerna.
Det måste ju vara något fel på gramofonstegets mminkoppling.
Dynavector 10x5 är ju avsedd att använda med mm men har det någon betydelse att man kör det med mc istället? Jag tycker det låter bra i allafall.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bubbel Posted - 2009/09/06 : 21:24:19
Återkom om det inte fixar sig.

anders
Tobba Posted - 2009/09/06 : 11:05:34
OK,jag ska testa detta! Tack för hjälpen!

Tobbe
Bubbel Posted - 2009/09/06 : 10:55:29
Har du tur kan det vara oxider på kontaktytan på MM/MC brytaren prova med att trycka på den några gånger för att se om det blir bättre annars får du leta upp den i apparaten och spola med elektronik rengöring på flaska.

anders
Tobba Posted - 2009/09/05 : 18:52:05
Det är en Sony TA-F420 som annars fungerar perfekt och som jag är välldigt nöjd med.
Bubbel Posted - 2009/09/05 : 16:19:22
quote:
När jag använder mm så låter det nästan ingenting från ena kanalen


När jag läste denna meningen så verkar fungerar kanalen men det måste finnas något som orsakar felet. Vad är det för förstärkare du har det kan hjälpa en del att veta.

anders
Tobba Posted - 2009/09/05 : 12:26:44
Hej Anders,Dynavector 10x5 är ju en mcpickup.Du tror att jag kan fixa felet själv? Hur fixar jag detta själv? Jag brukar inte skruva med mina stereoprylar själv.
Tacksam för hjälp.

Tobbe
Bubbel Posted - 2009/09/04 : 20:55:32
Du har nog problem med MM steget som du skriver men det är säkert något som du kan själv fixa så att det fungerat, nä det är inga problem att använda MC steget men det är inte optimalt för en MM pickup.

anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000