HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tips! Vinyl på Loppis!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
AlfaGTV Posted - 2009/07/27 : 23:54:34
Har ni vägarna förbi Dalarna/Hälsingland i sommar?
Om man åker Riks-50 (Bergslagsdiagonalen) strax söder om Alfta så står det en rejäl loppis-skylt efter vägen, kompletterad med en VINYL-skylt. Jag åkte där idag och tänkte det kunde vara värt med en liten omväg. 6 kilometer rakt ut i skogen senare hittar jag en gård med en förvånansvärt organiserad och prydlig loppis. Dock såg jag inte speciellt mycket vinyl...
...först.. Sen hittar jag ett rum till på ca 25m2 med backar efter backar med vinylskivor!!!
Jag skulle nog snarare se det som en begagnad-vinyl-butik än loppis dock. Ca hälften av skivorna verkade vara enskilt bedömda efter skick och raritet och försedda med plastficka o prislapp.
Resten som stod i stagade flyttkartonger under borden såldes av till det facila priset av 5 kronor.
Men i det som kontrollerats fanns en hel del spänannde, åtminstone för mig.
Fyndade Jazz på Svenska i MYCKET gott skick för en 50lapp, Led Zeppelin - Presence Usa-press i NYskick för en 80lapp och sedan var det nog Peter Gabriels första i lika fint skick för en 50:a.

Hade tyvärr inte tid att gräva vidare, men kommer definitivt att återvända.
Hittade Magnum - On a Storytellers night under bordet för en femma. Tyvärr var det On the Wings of Heaven som låg i.. ;)

Lycka till!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000