HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Rikta böjd nål ?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Guru Posted - 2009/03/10 : 15:47:56
Går det att få en nål rak som ser ut enligt nedan ? Finns det företag som fixar det ?

3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
pederb Posted - 2009/03/10 : 20:32:04
En böjd nål kan inte böjas tillbaka, på Benz fabriken så byter dom bara ut dom, Albert säger att chansen är väldigt liten att det gör och fixa. Öka antiskating är en temporär lösning som funkar ganska bra om nålen inte är flr böjd.
Guru Posted - 2009/03/10 : 17:14:05
Ok, tack för svaret
Bubbel Posted - 2009/03/10 : 16:12:22
Det är ett vanligt fel nålröret har rört sig i sin upphängning och han inte åtgärdas om man nu inte skickar iväg den till någon som kan renovera den ett tips är att öka bias a.k.a antiskating så mycket att den blir rak under avspelning.

Tittade närmre på den översta bilden och det ser ut som om hela röret är böjt jag vet inte om det går att böja tillbaka för röret är av boron och jag tippar på att det går i kras om man försöker sig på en sådan övning.

Annars kan du köpa nålar här http://www.export-japan.com/marketing/stylus/index.php?cPath=18&sort=2a&page=8 de som köper har bara gott att säga om SAS varianten själv suktar jag efter en nål till typ3 av nämnda variant.

anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000