HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Funderingar runt byte av kabel i tonarm...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
keso77 Posted - 2008/12/08 : 16:08:24
Haj!

Jag sitter och funderar på att byta tonarmskabel i min RPM5'a. Främst för att jag redan blivit tvungen att pilla med kabeln när ljudet försvann ur ena kanalen. Det visade sig att en av kablarna internt hade gått av, inte så att man såg det med okulärbesiktning utan jag konstaterade det via mätning. När jag ändå var tvungen att löda om en av kontakterna kom jag ju naturligt in på att byta ut kablarna helt.

Är det någon som har testat att byta internkablaget på en RPM5'a eller något med Projects 9c-arm? Fick ni ett lyckat resultat?

Kan ljudet blir ljusare om man byter mot silverkabel?

Har någon av er rekommendationer på lämpligt tonarmskablage? Kanske det rent av finns något färdigt att beställa för just RPM5 eller 9C-armen rentav?

Har tittat lite på hollandlink.nl, de har Van Den Hul's MCS-150M samt något annat som är färdigkontakterat i ena änden redan. Någon som har erfarenhet av MCS-150M?

Ja, alla erfarenheter runt tonarmskablage mottages tacksamt, stora som små, så kanske jag slipper trampa i några dynghinkar på vägen.

Edit: Tack på förhand. hififorum är nog det ställe jag faktiskt lärt mig mest på angående mitt intresse. Mycket bra folk som hänger här!
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
calle_jr Posted - 2008/12/08 : 23:02:31
Hej,
Jag kan inte RPM5, men det finns en tråd om kablar för vinylspelare:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58023

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000