HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Köp av vinylspelare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Wader Posted - 2008/12/03 : 09:11:50
Läser med stort intresse det mesta ni skriver och en anledning är att jag tänkte köpa en vinylspelare för lite finlyssning.

Jag har tittat runt både bland nya och begagnade spelare, lyssnat på en Rega p3 24 TT-PSU +Goldring 2500. Det låte väldigt bra men är väl kanske i överkant av vad jag har råd med just nu, dessutom behöver jag ju ett riia-steg också.

Det jag undrar är hur en Thorens td-166 mkII står sig mot regan?

Thorens spelaren som jag nämner finns på repsam så det går ju kanske att reda ut vilka grejor som sitter på för någon med mer kunskaper än mig.

Eller om ni har annat förslag :)
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
24U Posted - 2008/12/12 : 18:43:35
OM40 kan fortfarande köpas och jag rekommenderar den verkligen. Har en hög både statisk och dynamisk komplians. Hade den ett par år på egen TD166 mk II, innan bytet till TD 320. Lite dyr nu då Ortofon antagligen vill prisa ut den, men jag tycker den fortfarande är värd pengarna. Inte så lätt välja annan puppa till de anorektiska tonarmarna från den tiden. Jag fick låna en Van den Hul The Frog under ett par månader av Audio Squad (Thanx, Mikey!) och kan konstatera att det finns jäkligt mycket mer ingraverat på ett vax än vad man inledningsvis kan tro.....
OM40 är en trevlig nål för Thorenaren. Vill man ha mer rock'n'roll kan Grado Gold rekommenderas. Gillar lite mer bly över puppan dock och kan bli svårt att balansera ut.
Wader Posted - 2008/12/05 : 08:03:05
Den revolver audio spelaren ser riktigt intressant ut. Dom har ydligen stängt på repsam nu för flytt så jag får kontakta dom efter det.

Tack för all info.
lars Posted - 2008/12/03 : 20:54:31
Em OM10 kan du lätt ändra till en OM30 som är en bra pick up.
Skillnaden är nålen som bara är att dra ut och sätta dit OM30-nålen.
Lätt som en plätt och billigt.
Vill du så kan du sätta dit en OM40-nål (som är den bästa OM-nålen) om den nu fortfarande tillverkas vill säga.
iroise Posted - 2008/12/03 : 11:11:41
Om Regan kostar mer än vad du vill/kan ge tycker jag nog Thorenaren kan vara ett alternativ. Vet inte något om tonarmen men pu:n ser ut att vara en ortofon om10. Repsam har säkert någon bättre Pu att byta till och då tycker jag att det kan va något.

Vad det gäller Regan så har jag en Thoren TD850 med en RB300 fast med andra tonarmskablar. RB300 brukar få bra kritik men är inte så imponerande i mina ögon, hade gärna bytt ut min tonarm mot något annat.

Så med begränsad budget hade jag lånat hem Thorenaren med en annan puppa och även fått med mig ett beggat riia. Jag tror att Repsam har en Musical Fidelity inne. Tillsammans borde det inte kosta mer än ca 4500:- Kolla även in den Revolver audio som Repsam har inne den har en god vän till mig ägt och den är i mycket bra skick och har en vettig PU som ingår.//Lycka till!
B-200 Posted - 2008/12/03 : 10:01:52
finns ju beggad rega p3 med men vet inte om det är den du lyssnat på:http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=15053

Jag hade iaf tagit regan.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000