T O P I C R E V I E W |
tkr |
Posted - 2008/12/01 : 22:50:15 Er det noen her som har erfaring med å kjøre en vinylkilde gjennom en ad/da konversjon? Problemet ligger i at jeg har sannsynligvis kjøpt et par høyttalere som trenger aktiv deling, dvs. at de ikke har noe innebygget delefilter. Kjeden ser slik ut:cd-drev->DEQX->dac->effektforsterkere->høyttalere. Dacen en Emmlabs dac6 med ialt 6 interne dacer. For å bruke vinylkilden min, må jeg altså enten bruke DEQX som en adc og kjøre vinylsignalet derfra videre til Dac6, eller jeg må konvertere det analoge signalet til digitalt i et eksternt lydkort og kjøre det digitalt inn DEQX derfra. Er det noen som har gjort noe slikt er på Hififorum? mvh |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
tkr |
Posted - 2008/12/11 : 20:50:07 Takker, Pac, Calle jr. Bruker DEQX til a/d konversjon nå, og det låter ikke så ille... mvh
|
Pac |
Posted - 2008/12/11 : 19:38:22 På CES2006 visade danska Lyngdorf Audio sin första prototyp på Millenium ADC. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47480
Den var ruskigt intressant och något jag gärna skulle lyssna närmare på.
Så; Jodå, det går nog om det görs på rätt sätt.
|
calle_jr |
Posted - 2008/12/11 : 18:38:57 Tyvärr ingen erfarenhet. Annars har Behold en MC adapter för AD-konvertering som man sätter direkt på pickup-skalet.
Jag såg den i München tillsammans med högtalare från Ascendo och blev mycket imponerad av soundet i deras demo:
|