HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nödvändiga nyutgåvor

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Ingvar.Ahlberg Posted - 2008/11/19 : 21:47:48
Eftersom en hel del av vinylentusiasterna idag inte är som jag, jämngamla med ångmaskinen utan så unga att dom inte var med, eller åtminstone inte hade fullt bestämande över sin ekonomi när en del av dom viktiga skivorna salufördes, eller som jag haft bort dom, inte köpte dom utan hade en kasett, vi går inte in på vad det var, så har nyutgåvetakten ökat och det kommer en hel del guld. Mitt första tips är Sonys fina nyutgåva, hlet utan en massa trams på omslag utan en ren kopia av originalet men på 180g kvalitetsvinyl, Patti Smith, Horses.Köp rekomenderas, finns på hotstuff.
Ingvar
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
calle_jr Posted - 2008/12/08 : 00:13:45

Varför inte en fräsch återutgåva av The times they are a-changin'
Finns på Sundazed 180g...

Eller Christine Perfect S/T utgiven på Pure Pleasure Records.
opethic Posted - 2008/12/07 : 23:09:40
En annan detalj som gör nyutgåvor nödvändiga:

De skivor som har kommit efter 1991 finns inte alltid på vinyl, eller så pressades det mycket få, kanske bara 500-2000 ex. Det är idag så svårt och dyrt att köpa en del av de skivorna att nyutgåvor är enda sättet att få avnjuta de lite nyare favoriterna på vinyl.
Freddie Boy Posted - 2008/12/07 : 22:45:26
Har beställt Horses på hotstuff, sony versionen vet ej om den är bättre en simply vinyl utgåvan...
Io Posted - 2008/12/02 : 09:51:27
Jag har visserligen bara hört Cat Stevens skiva Tea for Tillerman än så länge men den blev jag imponerad av. Så jag är MYCKET nyfiken på de andra skivorna också: http://www.backtoblackvinyl.com/

Och jag gillar att man kan ladda ner skivan som MP3 oxå.

F ö så var Cat Stevens audiofil; han hade ett par Magnaplanarer hemma i vardagsrummet. Så det är nog ingen slumnp att flera av hans plattor fanns med på HP:s favoritlistor i The Absolute Sound - på den tid då tidningen var läsvärd...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000