HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Incognito tonarmskablage

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
JLN Posted - 2008/11/16 : 10:40:49
Vet någon var man kan köpa det i Sverige eller vem som tillverkar denna kabel?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
RobertH Posted - 2008/11/18 : 00:07:45
Men när du säger Incognito. då pratar du om deras färdiga "tonarms-kit". tex detta då? (som nu råkar vara för rega) http://www.gcaudio.com/cgi-bin/store/showProduct.cgi?id=83
Om det är "dessa" du syftar på så är det, Cardas kablage de igentligen är. Bara att de är så färdiggjorda de kan bli.
Har du inte en rega arm så brukar det gå att specialbesälla kit till vissa andra armar, men var beredd på att du ändå kan få göra en egen lösning.
Så jag skulle rekommendera dig att köpa bara cardastråden och kontakter och löda allt själv istället.
JLN Posted - 2008/11/17 : 14:08:45
Jag syftade på det kablaget som generellt gäller för alla skivspelare. Men det är väl samma kablage men smågrejor som skiljer. I runda slängar så är det de pengar jag kunnat tänka mig att lägga på ett sådant kablage.
RobertH Posted - 2008/11/17 : 11:41:53
Incognito, rewire kitet till Rega gissar jag att du syftar på då?
Om det är den du menar, så är det Cardas kablage som den igentligen är byggd på.
Vet ej vem som säljer i sverige, men när jag wirade om min kabel så köpte jag genom Parts Connexion (http://www.partsconnexion.com) vilket är en amerikansk firma. De säljer denna kabel färdig som 4x 33awg. Skärmad och färdigtwinad, tror inte jag betalade mkt mer än 9$ per fot.
i annat fall om du vill köpa färdiga kitet till Rega armarna så får du nog tyvärr räkna med att lägga ut i runda slängar 1500-2000kr för ett färdigt kit från USA eller england.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000