T O P I C R E V I E W |
pick-me-up |
Posted - 2008/09/03 : 20:10:35 Finns det någon som har lyssnat Roque Stealth Phono Preamplifier?
Den har fått mycket bra kritik av användarna lite överallt och sägs vara ett riktigt fynd för priset. Typiskt nog säljs den inte här hos oss. Men eventuellt finns den att köpa i Danmark, om jag har fattat saken rätt.
Vill helst inte höra stories om att den och den phonoförstärkaren är så mycket bättre, etc. Då jag är mest sugen att få veta mer om just den här.
Okej, då #8230; Eventuellt, hur tror/vet ni att den är jämfört med Dynavector P-75? Som ska kosta ungefär lika mycket. Eller om Lehmann Black är lika bra? |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Grison |
Posted - 2008/09/08 : 19:46:55 Jag är också nyfiken på Rogue Stealth, är det värt prisskillnaden ner till ett Pro-Ject Tube Box SE II, eller deras vanliga Tube Box?
Ska köpa ett RIAA, har inte bestämt mig för vilket ännu. Får väl köra med den gamla receivern som phonoförstärkare så länge... |
Big Pete |
Posted - 2008/09/07 : 16:21:00 Jag spelar emellanåt på en Rogue Stealth och är mycket nöjd med resultatet. Detta RIAA har en myriad av inställningsmöjligheter och passar därför bra till den som vill prova lite olika puppor. Varm och behaglig i klangen och som gjord för långa musikstunder.
Tyvärr så är den numera sällan använd då lättjan råder, för i det närliggande lyssningsrummet finns en integrerad RIAA´t i försteget, och det får förstärka vinylsignalen för det mesta. |
pick-me-up |
Posted - 2008/09/04 : 22:28:58 Tack, hoktuna och Neon Park!
Jag är INTE ute efter att köpa nånting just nu #8230; bara nyfiken. Men jag hoppas att nån vacker dag kanske man kan förverkliga sina drömmar.
Rätt adress ska vara så här:
http://www.hifiart.se/
|
Neon Park |
Posted - 2008/09/04 : 00:19:27 Du hittar väl den hos Hifi-Art webadressen är www.hifi-art.se,har själv inte lyssnat till den men har ägt ett par Rouge M-150 tror jag dom hette och dom hade jag en del problem med. Mvh |
hoktuna |
Posted - 2008/09/03 : 20:18:46 Det finns en på audigon till salu med bilder. http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?preaphon&1223684670 |