T O P I C R E V I E W |
Frost |
Posted - 2008/09/02 : 13:05:23 Kan någon tipsa om en bra pick up till min Pro-Ject 6.1? Spelaren är identisk med 6.9 men har en lättare arm. Nu kör jag med den Grado MM som följde med i kartongen.
Signalen från svarven matas till en Audio Analogue Maestro stärkare och vidare till ett par von Schweikert VR4 jr högtalare. Den inbyggda RIAAn i stärkaren klarar både MC och MM, men jag vet inte alls hur den låter med MC.
Jag har tänkt spendera max 5000. Kanske har jag mer att vinna på att lägga slantarna på en bättre RIAA?
Edit: Det är alltså den äldre varianten av 6.1 jag har. Med fjäderupphängning och tallrik av zink och glas.
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Comus |
Posted - 2008/09/03 : 21:29:38 "Är det samma arm på 2:an?"
Som jag kom ihåg det så såg den ut som på 6:an, men om det var exakt likadan arm törs jag inte svära på.
Mvh / |
stargazer |
Posted - 2008/09/03 : 11:04:49 Jag har en 6.9 (nära släkting) som jag med framgång föder med en Grado Gold MM.
Billig, javisst. Inte sista ordet i upplösning kanske, men väldigt spelglad och kul. Mycke för pengarna, helt klart |
Frost |
Posted - 2008/09/03 : 00:02:48 Är det samma arm på 2:an? |
Comus |
Posted - 2008/09/02 : 18:32:29 Hej!
Jag har en exakt likadan, på den använder jag en grado gold (MM) Har provat en Ortofon MC 10 super men det blev inte så lyckat (ganska tung pjäs). Hade förut En gammal project 2 (den första varianten) och den spelade finfint med en ortofon OM 30 super, gissar att project 6 också skulle fungera bra med en sådan. Detta blir därför min rekommendation då jag tycker att gradon känns lite blek.
Project 6:an är inte min primära spelare så jag har tyvärr inte provat alltför många pickupper på den.
Jag giller den i alla fall skarpt :-) |