T O P I C R E V I E W |
millenniumking |
Posted - 2008/07/21 : 16:03:46 Någon som har förslag på pickuper som passar till en Rega P2?
Min AT-95:a har börjat sjunga på sista versen och jag tänkte därför skaffa mig något helt nytt. Hade tänkt mig ett prisläge upp till 2000 kr - möjligen 2500 kr.
Gärna tips av någon som själv ägt/äger en Rega! |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
JonFo |
Posted - 2008/07/21 : 21:45:11 Jag är väldigt nöjd med min Benz Micro MC20E2. Tydligen ska resonansfrekvensen för kombinationen med RB300 armen och den pickupen ligga något högt, men jag tycker det lirar bra som fasen, inga problem med spårning etc. Det som satt på spelaren tidigare var en rega elys av okänd ålder, den fick jag aldrig något bra liv i hur jag än pillade, det blev ett helt annat drag i musiken med benzen. Är kort sagt mycket nöjd med den och jag har snart spelar 200 LP med den sen jag köpte den i mitten på januari. :)
# Jon |
Bubbel |
Posted - 2008/07/21 : 21:23:05 Nu skall du få ett tips som är värt hur mycket som helst, det gäller alla som är intresserade av att köpa en DL 103R.
Hos price-Japan kan du få en Denon picup för en mycket bra peng den kostar 22800 yen vilket är 1,269.38 SEK just nu frakten är inte så dyr om du väljer EMS gissar jag på att du har en hemma för ca 1500:-. Det går snabbt att få grejorna därifrån ca 10 dagar tar det och de har mycket bra kundservice det som är ett stort plus att handla här är att man vet att det är nya prylar.
http://www.pricejapan.com/front/e_good_info.php?code=137&category=17
Anders |
kansas |
Posted - 2008/07/21 : 18:59:53 Enkelt val tycker jag :) Denon "DL-103" eller "DL-103R". R-versionen är ju givetvis dyrare men går att köpa mycket billigare via t.ex Ebay. Pickuperna är ett kap enligt mig och passar ypperligt till Rega maskiner. Dock krävs MC RIIA. |