HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 en riktigt bra pickup med hög signal är...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
zix Posted - 2008/07/19 : 00:15:43
Ja, vad är det?
Skulle vilja känna er på pulsen, ni som håller till på vinylforumet. Finns det någon pickup med MM-signalnivå som du gillar riktigt mycket? Isåfall varför?

Själv har jag ljuva minnen av en beggad London Decca mk VI Super Gold. Spårade som en drucken blomfluga och förstärkte knaster och brus mer än musiken, men oj jösses, vilken spelglädje. Inget jag har haft efteråt har kommit ens i närheten.
Idag är de så dyra att det är rent löjligt, 1200 dollar eller mer för en mk VI. Jag vill minnas att jag gav 1500 för min, inköpt begagnad då, i början av nittiotalet. Men den var fulmoddad med stearin nerhällt rakt i pickuphuset. Också ett sätt att få bort resonanser...
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
adi6606 Posted - 2008/08/19 : 12:54:05
ADC XLM II och III tycker jag låter bra. Hög compliance oxå vilket Fluid tonarm trivs med
time Posted - 2008/08/16 : 14:21:56
Zix, tyvärr... jag slutade använda den för flera år sedan eftersom den envisade med att brumma hur man än gjorde men nu har man ju forumet så det kanske är någon som har ett tips ?

Deccan är som en gammal Triumph, kräver uppmärksammhet men den spelar som ingen annan pickup, ett otroligt direkt och öppet ljud som måste upplevas.

Denon DL 160 spelar annars fint och är ett fynd för de pengar den betingar ! ( tycker jag )
om.s Posted - 2008/07/23 : 17:13:47
Grado Reference (Reference serien) er en meget god MM/MI pick up, meget musikalsk med ett høyt utgangs signal...

mvh
zix Posted - 2008/07/23 : 00:21:51
Vdh-versionen, jösses, har du en sån också. Du vill inte möjligtvis göra dig av med den? Tråkig färg eller så?
Ingen som har prövat Grados nya trähus-pickuper då? De ser ju fina ut. Eller Cartridge Man MusicMaker-pickuperna?
time Posted - 2008/07/22 : 08:41:21
Decca förståss ! man måste nån gång prova en sån. Svår att få brumfri menvärt besväret eftersom den låter så roligt, dynamik i kubik !
Fick lite vibbar nu, ska plocka fram VdH versionen och se om den fortfarande funkar..
Bubbel Posted - 2008/07/19 : 10:15:29
Jag har provat mig igenom några stycken och av någon konstig anledning så återvänder jag till Shure. Hehe råkade komma åt enterknappen men fortsätter ändå. Andra pickuper jag har testat och hållt kvar vid är en Pickring XVS 5000 men pga att det är svårt att hitta nya nålar till bra pris NOS +1500:- så har den blivit pensionerad.

Jo Shure har jag alltid tyckt att de har en förmåga att lyfta upp musiken är rätt korrekt i återgivningen lite CD karaktär över det hela puppan har en underbar spårningsförmåga. Jag har fått tag i en V15 typ3 som skall få nytt skal som modd för det gamla plastskalet har en förmåga att ta upp resonans.

Deccan har jag hört en massa gott om men aldrig haft möjlighet att lyssna på dock vet jag var det finns en sliten men han vill ha för mycket för att jag skall köpa. Men en dag så kanske .

Anders

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000