HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Rega P1 startar inte! :(

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
nurfen Posted - 2008/06/09 : 17:24:54
Hallooo..

Satt just och lyssnade på vinyl på en Rega P1. Råkade komma åt spelaren så att den tippade lite lätt (den har ju endast 3 "fötter"), och sedan slutade motorn att snurra. Nu spelar det ingen roll om jag sätter igång den eller stänger av den, ingen skillnad märks överhuvudtaget.

"Tippen" var extremt lätt, och alldeles för svag för att kunna förstöra något i den. Spelaren var avstängd när det hände.

Vad kan ha hänt?
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rannagarden Posted - 2008/06/10 : 09:47:02
Låter som om det får bli en demontering av spelaren för djupare felsökning.
nurfen Posted - 2008/06/10 : 09:32:03
Ja, remmen är kollad, inget fel där.

Kan inte tänka mig att strömkabeln skulle börjat glappa, spelaren rördes knappt. Den lilla dippen var som sagt väldigt lätt. Jag har hursomhelst tryckt till den lite utan att det gjorde någon skillnad...
Bubbel Posted - 2008/06/09 : 19:29:14
Har du kollat remmen så att den inte har hoppat av annars kan det vara så att det kan ha lossnat en kabel i lådan under men rega löder fast kabeln i motorstyrningskortet men om det är annorlunda på en P1 vet jag inte men kolla.

Anders
nurfen Posted - 2008/06/09 : 19:11:09
Nej, det gör den inte.. :(
rannagarden Posted - 2008/06/09 : 18:17:16
Nämner manualen nåt om den sådan mekanism? Låter iofs vettigt, men fasen vet om det finns.
nurfen Posted - 2008/06/09 : 17:55:27
Alltså.. Svårt att säkerställa om det är det eller inte. Tänkte snarare om det är någon typ av "skyddsmekanism"?
rannagarden Posted - 2008/06/09 : 17:35:40
Hm... Glappande strömsladd?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000